atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Zbigniew Kasprzycki - współtwórca Polskiego Logo z 2024-03-15 22:25 (4)
"Zoltar Cosmic Pirates" w sieci z 2024-03-15 12:21 (6)
KWAS #32 z 2024-02-16 00:08 (39)
Która kolorystyka okładki lepsza? z 2024-02-11 18:30 (36)
Demo gry "Tony: Montezuma's Gold z 2024-02-05 21:09 (53)
Wywiad z Mariuszem Jaroszem z 2024-01-31 11:43 (12)
Nachodzi "Cosmic Hero 2" z 2024-01-28 06:27 (21)
Miniaturowe Atari (FPGA) z 2024-01-26 11:46 (14)
Światowa premiera "Cyborg Warriors"! z 2024-01-17 18:38 (40)
Grel #2 już dostępny! z 2024-01-11 19:21 (29)
Śmierć śmieciom! z 2024-01-06 21:23 (30)
Nowy program kopiujący "Microcop 61KB" z 2024-01-02 17:29 (25)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim z 2023-12-30 19:11 (12)
I po świętach! Kręcimy kołem z 2023-12-28 00:59 (13)
Wesołych Świąt 2023! z 2023-12-23 12:36 (18)
Silly Venture 2023 WE za nami z 2023-12-13 09:16 (17)
Pisma "Atari Fan 8" oraz "Grel 2" z 2023-12-07 17:32 (12)
From PLATO to Fujinet z 2023-11-25 23:16 (12)
Nowy ASAP i RECOIL z 2023-11-23 12:05 (8)
Zapowiedź gry "Goldaktari" z 2023-11-08 02:14 (10)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (2)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-03-16
Liczba katalogów: 8377, liczba plików: 36679
Zmian katalogów: 0, zmian plików: 0

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2817 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
"Bloody Planet" nadchodzi!
Czy pamiętacie, gdy w styczniu 2011 roku pisałem o grze z lat 90-tych, która nigdy nie została wydana, choć powstało do niej mnóstwo fantastycznej grafiki i nawet zaczyn silnika? W tej nowince prezentowałem nie tylko screenshoty, filmik, ale opowieść jednego z autorów tej niedokończonej produkcji, Jarosława "Odyn1ca" Wyszyńskiego, obecnie znany scenowego grafika (dema, gry), ale wówczas dopiero rozpoczynającego swoją rozpoznawalność w środowisku Atari. Ta gra to "Bloody Planet" i wkrótce... ma być gotowa! Jarek zawsze marzył, by projekt dokończyć. I najprawdopodobniej mu się to uda, ponieważ namówił do współpracy Janusza "Shantiego77" Chabowskiego, autora kilku bardzo ciekawych konwersji i gier na Atari (film z opowieściami Janusza poniżej).

Fragment grafiki tytułowej ze starej wersji gry. Jaka będzie nowa wersja?"


O wznowieniu prac nad grą wiedziałem od pewnego czasu, ale obietnica dochowania tajemnicy obowiązuje. Dzisiaj już jednak można ogłaszać wszem i wobec, co mnie bardzo cieszy, bo projektowi kibicuję od samego początku i nie mogłem się doczekać, aż autorzy pokażą zajawki innym miłośnikom Atari. To jest potencjał na wielki hit na platformie Atari! Nie tylko dlatego, że za dynamiczny i obsługujący wiele obiektów silnik wziął się taki zdolny koder jak Shanti77, ale również dlatego, że za grafikę wziął się jeden z najlepszych, o ile nie najlepszy, sądząc po liczbie zwycięstw w zlotowych kompotach, grafik na małym Atari - Odyn1ec. Gra ma mieć jego autorski sznyt, więc spodziewać się należy wizualnej miazgi. Tym bardziej, że nie będzie to wprost grafika z tamtego projektu, ale bardziej kolorowa, uwspółcześniona. Trzy zachęcające screenshoty poniżej:



Odyn1ec przygotował również dla nas filmik i informacje: "podkład muzyczny do wideo wziąłem z portalu soundclick i jest to utwór "Oriontile - Angry Beat4h" autorstwa Dark Koloboka.



Mija 30 lat odkąd postanowiłem stworzyć na ośmiobitowe Atari grę mocno inspirowaną "Alien Breed", który był hitem znanym z „większych” komputerów. W latach 90-tych nie udało się dociągnąć gry do końca, o czym można przeczytać na łamach AtariOnline.pl. Pomysł jednak nie umarł i przez ostatnich 10 lat szukałem kodera chętnego do jego realizacji, a że cierpliwość popłaca, udało się pozyskać do projektu autora kilku niedawnych hitów czyli Shantiego. Zresztą okazało, się, że w międzyczasie on sam interesował się tą grą. Należy zaznaczyć, że niedoszły program z lat 90-tych trzeba traktować jako prototyp, z którego niewiele oprócz ogólnych założeń zostanie obecnie wykorzystane. Gra jest pisana i rysowana od nowa, a że na szczęście Shanti mało gada a dużo robi, prace posuwają się do przodu. Zresztą, jak sam zaznaczył, nawet gdyby kod pierwowzoru przetrwał to łatwiej by mu było napisać swój od nowa. Stworzył też edytor duszków, powstaje edytor poziomów, co pozwoli wdrażać i sprawdzać kolejne pomysły. Co do grafiki - to zrobiłem animację postaci i zaczynam pracę nad „klockami” poziomów, a ich przykładowy wygląd można zobaczyć na screenach powyżej.

Gra, jak wspomniałem, nawiązuje fabułą - opartą o walkę z obcymi i widok z góry - do "Alien Breed". Niektóre pomysły, jak ostrzeliwanie się idąc do tyłu czy w bok, zaczerpnięte są z kolejnych części tej gry. Chciałbym mocniej zaznaczyć wątek fabularny, przewijający się między etapami-misjami. Levele mają się różnić między sobą wyglądem, ale też sposobem ich pokonania. Do tego bronie, power-upy, dużo przeciwników do zastrzelenia, dynamiczne tempo gry i mroczny klimat. Ze względu na ambitne założenia, praca nad grą potrwa raczej lata niż miesiące. Jeśli chodzi o wymagania sprzętowe to celujemy w Atari 130XE i dogrywanie etapów. Pozdrawiam życząc Wesołych Świąt, Jarek".


I jeszcze kilka słów od Shantiego77: Grę piszę od nowa, bo nie przetrwał żaden kod źródłowy ze starej wersji. Widziałem tylko działającą jedną lokację, poprzednia wersja nie miała scroll'a i pracowała w trybie bitowym. Jest za to bardzo dużo grafiki. Sam zacząłem kiedyś pisać "Lemmingi" na Atari (w QA), wyglądało to obiecująco. Patrząc jednak na ten kod po latach, uważam że trzeba by jednak zaczynać pisać go od nowa. Tym bardziej byłoby trudne ogarnięcie czyjegoś kodu. Dlatego obecna wersja to głównie silnik sprajtów pracujący w trybie 5 antica (GR.13, kwadratowe piksele, 5 kolorów) z nakładaniem duszków sprzętowych (bohater, strzały, elementy tła) i scrollem we wszystkich kierunkach. Pozwala on na wyświetlenie do 8 duszków 12x12 w 25/30 klatkach (dualbuffer), 4 zestawy znaków, ze scrollem tła. Wzoruję się troszkę na grze "Alien Breed Tower Assault" (strzelanie do tyłu podczas chodzenia, ogień z broni). Zrobiłem już edytor duszków, a teraz pracuję nad stworzeniem edytora poziomów w Delphi, dzięki czemu będzie łatwiej testować różne rzeczy. Pozdrawiam, Shanti77"

Nasze spotkanie z Shantim77 na zoomie, w czasie którego omawialiśmy jego gry:



2022-04-16 19:28 by Kaz
komentarzy: 28
Kaz @2022-04-17 00:46:33
Nawet nie wiecie, jak się cieszę :)
Cyprian @2022-04-17 03:35:42
wygląda kozacko
no może trochę za ładna ;)

tą muzyczkę w grze zostaw
MKM @2022-04-17 07:40:51
Zapowiada się petarda! Trzymam kciuki i powodzenia!
zbyti @2022-04-17 08:02:22
Przeszedłem na Amidze Tower Assault i Alen Bread 2 (jedynki nie zmęczyłem) i przyznam, że największy niedostatek to uboga i szybko zanikająca fabuła a właśnie nadzieja na fajną historię SF skłoniła mnie do przejścia tych strzelanek.

Życzę powodzenia, taki team nie może zawieść! :]
the fender @2022-04-17 08:48:30
Plansza tytułowa do Laser Squad :)
Philsan @2022-04-17 08:52:01
Awesome, thanks!
Jhusak @2022-04-17 08:58:52
Sztos!
mono @2022-04-17 14:04:21
Co to znaczy "za ładna"? Nie ma takiego słowa! :D:D Wspaniała. A na czym robiliście muzykę ;>
mono @2022-04-17 14:16:54
Dlaczego to jest takie ładne? Fantastycznie zrobiona gra świateł na posadzce. I to ma 5 kolorów.
Atari Atari! @2022-04-17 16:23:54
Ta gra bije na głowę Amige i wszystkie jej gry! Brawo!
Pecet @2022-04-17 16:34:28
No to aspekt techniczno - wizualny nie ma co się martwić. O grywalność, patrząc na TLS, chyba też nie. Super.
Belzebub @2022-04-17 19:23:53
Ja mam tylko jedno pytanie
Ile to cudo będzie wymagać RAM-u?
miker @2022-04-17 19:33:41
No, super że Panowie wróciliście do tematu. Trzymam kciuki za rozwój projektu! :)
Pecet @2022-04-17 19:36:15
'Celujemy w Atari 130xe i dogrywanie etepow'
Czyli 128kb powinno wystarczyć.
gorgh @2022-04-17 20:05:39
wygląda rewelacyjnie, tylko soft sprite'y na razie stoją w miejscu :)
Odyn1ec @2022-04-17 20:41:08
@Gorgh - wiercą się w miejscu ;)
astrofor @2022-04-17 21:09:43
Wiercą się w miejscu jak ruskie czołgi co nie mają paliwa - gra bardzo na czasie!
atariki50 @2022-04-17 23:03:03
Panowie.
Prince of Persia też nie miała lekko ;)

Gra jest dobra.
Nawet bardzo dobra. Sądząc po tym co tu zobaczyłem.

Czekamy na więcej.
VascoTristesse @2022-04-18 18:03:49
Game compo na Lost Party czeka :)
PeBe @2022-04-18 19:03:33
OJ... szykuje się coś, co tygryski lubią najbardziej :) Uwielbiam zabijać kosmitów z lasera :D
Czekam i obserwuje postęp.
ktos @2022-04-18 19:48:35
a teraz 3 lata omawianie na zooomie
Kaz @2022-04-18 21:40:30
Jeśli będzie tak dobre, jak się zapowiada, to nawet 4! :D
maly_swd @2022-04-18 22:37:45
Piękne...

Na takim silniku aż się prosi zrobić to: cannon fodder
wawri @2022-04-20 20:18:12
Mega!!!
Super, że są tacy ludzie co to robią plus np. Solo uzupełnia tytuły, jak Giana (czekam).
No i szkoda, że mariusz już nie przenosi gierek z zx czy inni z cpc.
Kaz @2022-04-20 23:26:04
Wkrótce rozmowa z Mariuszem, to się dowiemy, czy nie przenosi :)
MDW2 @2022-04-28 11:04:53
Bardzo fajnie to wychodzi. Serio.
I wiecie co? Chyba dorosłem do trybu 160x96 (kwadratowe pixele). Zupełnie tego nie widać i zupełnie to nie przeszkadza. Tak samo jak nie przeszkadzało w Draconusie czy Zybexie. Bo grafika jest fajna gdy jest dobrze narysowana, a nie gdy jest w najwyższej możliwej rozdzielczości. Kicha w 5K jest kichą w 5K, a wypas w LowRes jest wypasem w LowRes. :) No a kwadratowe pixele w tego typu grze wydają się bardzo odpowiednie od strony technicznej.
Trzymam kciuki za pozytywny koniec!
Jar-eck @2022-05-06 20:08:31
Niesamowicie się ta gra zapowiada. Nie da się nie docenić genialnego pomysłu na uniwersalne i nowoczesne sterowanie postacią. Trzymam kciuki! Powodzenia!
IRATA4 @2022-05-09 18:42:09
Wow,czekam z niecierpliwością, już widzę że można strzelać i cofać się! Będzie dobrze !
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
GTIA2DVI (68)
ostatni: 19-03-2024 00:45, st_man
PTODT Stereo II (91)
ostatni: 18-03-2024 22:19, mcgregor
Rzeczy które chciałbyś w MADSie a... (122)
ostatni: 18-03-2024 22:01, jhusak
Muzycy scenowi... (60)
ostatni: 18-03-2024 20:41, jhusak
padnięta maszyna - temat do zamkn... (3)
ostatni: 18-03-2024 20:40, Ataripuzzle
Scorch - pełna gra (398)
ostatni: 18-03-2024 17:49, Mq
Poszukiwana solucja do Artefakt P... (5)
ostatni: 18-03-2024 14:20, Vidol
Program do losowania totolotka (13)
ostatni: 18-03-2024 04:27, pirx
Pismo "Grel" (34)
ostatni: 17-03-2024 21:29, Kaz
AVG Cart (121)
ostatni: 17-03-2024 19:43, sun
RMT hacking (166)
ostatni: 17-03-2024 17:21, emkay
Moje materiały wideo z grami na A... (191)
ostatni: 17-03-2024 14:02, nowy80
Pomoc - dom dziecka (1)
ostatni: 17-03-2024 13:37, maly_swd
Nowe okładki gier - kasety zestaw... (249)
ostatni: 17-03-2024 11:20, lexx
Książka Gorgha o asemblerze (42)
ostatni: 17-03-2024 09:59, TheFender

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2769
Ostatnio zarejestrowany: Atari1040
Postów ostatniej doby: 28

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (12)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (12)
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (23)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (33)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»