Zapomniane hasło?   Poproś o członkostwo
|
||
«« nowsze | starsze »» |
0-9 | A | B | C | D |
E | F | G | H | I |
J | K | L | M | N |
O | P | Q | R | S |
T | U | V | W | X |
Y | Z | inne |
Wykłady TDC z RetroKomp 2015 |
Tomasz „TDC” Cieślewicz niestrudzenie prowadzi na kolejnych imprezach retro swoje wykłady i seminaria popularyzujące wiedzę o 8-bitowym Atari. W zeszłym tygodniu ukazały się w sieci dwie jego prezentacje z październikowego RetroKomp / Load Error 2015. Sam prowadzący zachęcał do wcześniejszej edycji tego wykładu (przy okazji Pixel Heaven) w następujący sposób:
Na początku mamy rys historyczny i trochę opowieści o możliwościach układu ANTIC. Wśród poruszanych następnie tematów są m.in. tryb 256 kolorów i wykorzystujący go prototyp gry Project M, tryby DGF Pavrosa uzyskiwane po mocnym rozgrzaniu komputera, gra Assembloids XE, program Rasta Converter Ilmenita, przykłady dem np. tworzonych przez Our5oft oraz prace graficzne Rocky'ego oparte na zmianie trybów graficznych wewnątrz linii – a na koniec TDC przedstawia dwa własne pomysły na nowe tryby. Za pierwsze polskie demo można by uznać animację pieska wyświetlaną na ekranie oscyloskopu polskiego komputera XYZ z końca lat 50. TDC wspomina również i o tak dawnych czasach, ale oczywiście koncentruje się na firmie Atari oraz okresie od roku 1985 w Polsce. Przypomina m.in. początki przygody Kuby Husaka z Softsynthem, sylwetkę Tomasza Liebicha, szereg dem takich jak np. Kasprzak Demo, Axel-F, Moonshadow, Ace Ploter, Revenge of Magnus czy I Love Perestroyka. Trochę też opowiada o pierwszych grach, w tym o Arkanoidzie II, The Warsaw Tetris, Battle Ships. 2016-02-27 19:51 by "Adam"
komentarzy: 44 |
xxl @2016-02-27 20:27:56 |
as... @2016-02-27 23:19:12 |
as... @2016-02-27 23:29:09 |
pin @2016-02-27 23:29:57 |
@XXL - dziwne, bo gra u mnie jakby działa (przynajmniej wersja z pliku od Fandala), nie wiem jednak jak "wyprowadzić" grę z trybu demo. Co teoretycznie powinien "gracz" zrobić, by zagrać? po "start" gra ta wspaniała muzyczka i dla podglądu obrazu gracza 1 i 2 widzę jedno niebieskie i drugie zielone tło. Jak wklepie "3" to powraca demo z tytułowej strony. Ogólnie grać się nie da, ale ładnie wygląda i nie wiem o co kaman ;) |
stRing @2016-02-27 23:42:50 |
pin @2016-02-27 23:44:52 |
pin @2016-02-27 23:51:11 |
tak przy okazji, to rok wcześniej bo w 1982 roku wydarzyło się coś takiego: http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=... ;) - indżoj! |
as... @2016-02-27 23:54:38 |
Adam @2016-02-28 01:04:32 |
pin @2016-02-28 01:18:21 |
xxl @2016-02-28 08:43:39 |
MadMax @2016-02-28 09:03:51 |
atarka @2016-02-28 14:14:38 |
MWK @2016-02-28 16:00:00 |
Janusz @2016-02-28 16:54:52 |
Wykład super. Mam natomiast pytanie związane z https://youtu.be/9WTct0rhJx4?t=1747 Jak to jest zrobione? Bo wbrew temu co mówi prowadzący to hiresowe duszki to nie mogą być na bank. |
as... @2016-02-28 17:11:21 |
Adam @2016-02-28 17:20:50 |
Adam @2016-02-28 17:27:19 |
CharlieChaplin @2016-02-28 17:49:58 |
Janusz @2016-02-28 18:03:42 |
pin @2016-02-28 18:39:31 |
as... @2016-02-28 18:50:36 |
Adam @2016-02-28 19:23:00 |
@CharlieChaplin: those are new software graphics "modes" created by TDC. The first example is a static mockup - it's GR.10 mode with clever usage of 9 colours (the idea is about mixing them in slightly similar way as in "Popmilo mode", but without any DLI changes). The second is his own game prototype in interlaced GR.9 mode, written in Action. It's still a work in progress, not published yet. |
anonim @2016-02-28 20:09:05 |
as... @2016-02-28 21:06:46 |
pin @2016-02-28 23:08:22 |
@MadMax - co do Alternate Reality to autor gry skutecznie zje***ał sprawę poprzez własny sioloader, więc całość z hdd działa mi tylko do pewnego momentu. Nie mam teraz pod ręką czegokolwiek "zgodnego" ze stacją dysków i nie mam czasu grzebać po szafie. Mercenary - LOLZ ;)- chodzi 100% płynnie, teraz przynajmniej widzę o co chodzi w tej grze ;) Nawet można by to trochę zwolnić.. |
xxl @2016-02-28 23:21:01 |
pin @2016-02-28 23:55:57 |
pin @2016-02-29 00:10:01 |
xxl @2016-02-29 08:29:30 |
wieczór @2016-02-29 08:56:12 |
xxl @2016-02-29 09:39:28 |
Madmax @2016-02-29 12:41:11 |
Grey / Mystic Bytes @2016-02-29 14:41:10 |
urborg @2016-02-29 15:21:25 |
piter @2016-02-29 20:26:06 |
tdc @2016-03-01 02:37:37 |
Zalatany byłem więc dopiero zauważyłem ten tekst - dzięki wielkie Adam, za opisanie i puszczenie ;) @stRing dzięki za Twoją pracę/pomoc przy tym wykładzie, dzięki Tobie uczestnicy mogli na drugim projektorze oglądać przykłady i obraz z real Atari ;) Dzięki wielkie! Bardzo się Cieszę że się Wam podoba, bardzo dziękuję za miłe słowa ;) I jeszcze sprostowanie do opisu: opis pochodzi z Pixel Heaven, gdzie prezentacja odbyła się tak aby była zrozumiała dla każdego. Natomiast na filmiku z Load Error, zaprezentowana była wersja dla demosceny, wiec niektóre fragmenty mogą być dla niektórych niezrozumiałe (mam nadzieję że to jednak nie odstrasza), a część z treści ogólnych kompletnie usunąłem, zakładając że demosceny nie trzeba uczyć i nie ma co im wyjaśniać na czym polega kodowanie efektów itp. (zakładałem też ich elementarną wiedzę, dzięki czemu wspominając o danym temacie - wiedziałem że wiedzą z czym się On wiąże). Dodatkowo padają specjalistyczne uwagi i pytania, więc to jeszcze bardziej komplikuje odbiór, dla osób niezaznajomionych z tematyką kodowania na różnych platformach. @as... tak oczywiście odpalałem kiedyś te demka na real Atari więc wiem jak się prezentują ;) |
tdc @2016-03-01 02:44:46 |
RetroFaN Glowas @2016-03-01 23:55:07 |
tdc @2016-03-02 00:56:18 |
tdc @2016-03-02 02:08:12 |
@Pin ogólnie wiele się działo na różnych platformach od lat 70 odnośnie różnych światów 3D, wiele ciekawych rzeczy powstało po 80 roku. Kawał ciekawej historii softu, rozwoju fpp, jednak na tym tle oprogramowanie dla Atari wypada naprawdę doskonale, włącznie z tym Capture The Flag, Rescue on Fractalus! itp. Namawiam do zagłębienia się w kolejne kroki rozwoju tego typu programów czasu rzeczywistego na 8bitowcach. |
darkest_dungeon @2016-03-04 12:04:28 |
inżynier_rumianek @2016-03-06 16:07:10 |
as... @2016-03-06 20:47:39 |
«« nowsze | starsze »» |
1. Biuro |
2. Grafika |
3. Muzyka |
4. Programowanie |
5. Magnetofon |
6. Stacja dyskietek |
7. DOS-y |
8. ROM-y |
9. Rozne |
A. Schematy |
B. Emulatory |
C. Edukacyjne |
D. Komunikacja |
E. Diagnostyczne |
F. Archiwizowanie i kompresowanie |
!info |
Z. Inne platformy |
«« nowsze | starsze »» |