atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Silly Venture 2k16 w wiosennej ofensywie! z 2016-05-13 00:03 (101)
Nadchodzi przeszłość! z 2016-05-11 21:47 (132)
Outline 2016 i Atari z 2016-05-09 00:11 (11)
Silly Venture 2k16 - pierwsze invitro na Atari XL/XE! z 2016-05-07 22:22 (31)
Pamiętacie Klan Atari? z 2016-05-06 10:16 (53)
Pentagram – wersja ostateczna z 2016-05-02 15:40 (60)
Manic Miner – w końcu jest! z 2016-04-29 15:13 (56)
Robbo – kwietniowe aktualności z 2016-04-26 22:23 (16)
Magazyn FLOP 59 z 2016-04-22 12:01 (35)
Niebawem koniec wystawy "Demoscena: Digital Art" z 2016-04-19 22:13 (12)
Pentagram – ostatnia prosta z 2016-04-15 19:52 (11)
Wyniki konkursu rebusowego z 2016-04-10 13:30 (32)
Wyniki konkursu BASIC Tenliners 2016 z 2016-04-07 23:46 (10)
Konkurs rebusowy z 2016-04-01 14:21 (40)
10-linijkowe Graviten i proste gry w Mad Pascalu z 2016-03-30 23:34 (2)
Dawne Komputery i Gry - kwietniowe imprezy z 2016-03-28 23:14 (6)
Revision, strefa kibica z 2016-03-25 21:20 (124)
Nowy podcast Retro Life z 2016-03-24 22:18 (2)
Forever 17 - stuff i wyniki z 2016-03-20 11:49 (37)
Wystawa "Demoscena: Digital Art" z 2016-03-18 15:05 (5)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-05-27
Liczba katalogów: 8380, liczba plików: 36694
Zmian katalogów: 7, zmian plików: 10

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2918 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Pentagram – ostatnia prosta

Może nie wszyscy zauważyli, że pod koniec lutego Mariusz „mariuszw” Wojcieszek w wątku na naszym forum udostępnił do testów nową wersję gry Pentagram, mocno zoptymalizowaną, tak więc szybszą w stosunku do tej z początku stycznia.

Wkrótce powinna ukazać się wersja ostateczna, więc wszelkie uwagi byłyby mile widziane. Przykładowo ktoś mógłby sprawdzić, czy da się skończyć grę. Odzew w wątku był mały, może prezentacja na stronie głównej przyciągnie więcej osób. Dodajmy, że specjalnie na potrzeby testów liczba żyć jest nieograniczona.

Do pobrania są dwa pliki:

wersja zwykła (nie ruszy pod DOS-em, bo ładuje się pod $0800)

wersja druga, która ładuje się od adresu $1400, z włączonym frame skippingiem. Chodzi o to, że w przypadkach dużego nagromadzenia animowanych postaci gra może się nie wyrabiać w jednej ramce i wówczas generowana jest tylko co druga ramka.

Jak napisał Mariusz o tej drugiej wersji:
    Frame skipping uaktywnia się wtedy, gdy na ekranie dużo się dzieje, masz np. dwa poruszające się potwory i dodatkowo np. poruszające się płyty kamienne itd. Np. jak wylosuje się biała komnata startowa, to trzeba przejść w prawo, tam są dwa ruszające się pająki, sześć przesuwalnych pni oraz na środku platformy z kolcami. Gra wtedy musi odrysować ponad 20 obiektów przy każdej aktualizacji ekranu. Frame skipping powoduje, że ekran jest odrysowywany co drugi "raz". Animacja cierpi (bo co druga klatka animacji jest pokazywana) natomiast gra chodzi szybciej i łatwiej sterować bohaterem. W pustej komnacie, w której jest tylko bohater, gra chodzi na tyle szybko, że jest wbudowana w kod pętla opóźniająca, żeby nie było za szybko :)

Ostatecznie okazało się, że w wersji finalnej wybór pomiędzy dwoma wersjami (frame skipping włączony lub nie) ma być możliwy w dowolnym momencie podczas gry.

STEROWANIE:
- góra: ruch do przodu,
- lewo/ prawo: obrót w odpowiednim kierunku,
- dół: skok,
- FIRE: strzał,
- klawisze dolnego rzędu (od Z do M): podniesienie przedmiotu, który mamy tuż przed sobą.

Mariusz udostępnił też źródła, można je pobrać stąd.

Więcej informacji o szczegółach technicznych optymalizacji znajdziecie w odpowiednim wątku na AtariAge.

2016-04-15 19:52 by "Adam"
komentarzy: 11
xxl @2016-04-15 20:29:23
to jeszcze Gunfigt i mamy komplet na Atari !
Rastan @2016-04-15 22:41:20
Fajne!
xeen @2016-04-15 22:42:56
dżwięki z zx spectrum to jest dopiero klimat.
takie pyrkanie :)
blasph @2016-04-15 23:58:14
CastleVania !! https://www.youtube.com/watch?v=hMWlYaYb... to był by hit :) please :)
lhuven @2016-04-16 08:01:12
Castlevania byłaby super, ale bez mapy kolorów wyglądałoby to niestety fatalnie.
pin @2016-04-16 11:51:53
Pytanie; ok jest frame skipping w przypadku kiedy coś się nie wyrabia. A czy dało by się ogarnąć temat z drugiej strony, czyli np. w momencie jeśli Atari jest zbyt szybkie to dostosować obliczenia do realnej prędkości maszyny? ;)

a wersji od $800 nie sprawdzałem - nie mam teraz jak tego uruchomić z takim memlo.
the fender @2016-04-16 18:10:10
@pin:
quote:

W pustej komnacie, w której jest tylko bohater, gra chodzi na tyle szybko, że jest wbudowana w kod pętla opóźniająca, żeby nie było za szybko :)

mariuszw @2016-04-16 18:17:01
@pin: w finalnej wersji będzie lepsza synchronizacja, co by gra chodziła poprawnie nawet na 20 MHz.
pin @2016-04-16 18:39:50
@the fender: pętla opóźniająca nic tu nie załatwi

@mariuszw: właśnie o coś takiego chodzi, no i tam gdzie na 1.77 gra nie wyrabia, tak na szybszej maszynie mogła by działać całkowicie płynnie, lecz ze stałą prędkością. No to by było coś..

No i błagam nie od $800, bo pożytek będzie z tego żaden.
pin @2016-04-16 21:32:58
@mariuszw - no to mam nadzieję, że finalna wersja będzie upubliczniona na Wapniaku? ;)
pin @2016-04-25 18:14:43
eee - jednak przepraszam za zamieszanie. Reguły zlotu mówią o tym, że praca nie może być "rozwinięciem" istniejącej gry, więc port nie mieści się w ramach regulaminu.

Chyba, że masz coś w zaskórniakach? ;)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Sprawa Piotra Kaczorowskiego (167)
ostatni: 26-06-2024 08:46, gorgh
Atarowskie skarby z USA z dostawą... (15)
ostatni: 26-06-2024 08:28, dely
RMT hacking (217)
ostatni: 25-06-2024 20:09, emkay
XC11 i TURBO ROM (1)
ostatni: 25-06-2024 19:44, Zenon
Action! - co robie źle ? (37)
ostatni: 25-06-2024 14:29, tatko74
Emulatorowanie przenośne. (128)
ostatni: 25-06-2024 13:18, streak
Atarowe serwery Discord (17)
ostatni: 25-06-2024 10:16, Dracon
Ratunek dla beztalenci w pixelarcie (89)
ostatni: 25-06-2024 10:10, Dracon
Gra "TONY" (335)
ostatni: 25-06-2024 09:53, Jacques
Remake Robbo (23)
ostatni: 25-06-2024 07:18, GlitchKing
Dude Story - wydanie fizyczne gry (39)
ostatni: 24-06-2024 22:43, sdsi
Hans Kloss - Atari - opis przejścia (15)
ostatni: 23-06-2024 23:52, jhusak
Toms 720 Zaxon robi (73)
ostatni: 23-06-2024 16:33, as...
Lost Party 2024 (23)
ostatni: 23-06-2024 13:05, VascoTristesse
Łaczenie dwóch plików xex (14)
ostatni: 23-06-2024 08:37, MatthewNS

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2806
Ostatnio zarejestrowany: Qmpel JIL
Postów ostatniej doby: 57

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (27)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (39)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»