atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Drwal powraca x 2! z 2025-06-24 23:51 (13)
Interfejs sAIOnara z 2025-06-21 07:25 (10)
Przeglądarka plików P z 2025-06-06 23:50 (18)
Pan Malarz ATASCII z 2025-06-05 11:07 (12)
Narodowe Muzeum Techniki z 2025-05-31 02:41 (14)
Nowa gra "Super Star Trek" z 2025-05-20 08:26 (23)
Nowe starocia w Bibliotece Atarowca z 2025-05-15 15:17 (5)
Autorzy się spowiadają! z 2025-05-11 17:08 (6)
Światowa premiera gry "Luckyman" z 2025-05-09 21:29 (4)
Spotkanie z autorem gry "Luckyman" z 2025-05-07 18:13 (8)
Trzy tygodnie w raju z Januszem Dąbrowskim! z 2025-05-05 19:14 (29)
Grawitacja 2025 – wyniki i filmiki z 2025-04-30 09:08 (10)
Narodziny! z 2025-04-20 12:46 (13)
Projekt emulatora Apple II z 2025-04-12 00:08 (16)
Obudowa monitora XL z 2025-04-04 13:28 (16)
Sztuka opowieści w grach RPG na Atari z 2025-04-02 13:41 (3)
Zamiana klawiatur Atari - C64! z 2025-04-01 14:37 (18)
K.W.A.S. #36 w Krakowie! z 2025-03-23 22:31 (14)
BIT BOAT - Festiwal Gier Dawnych i Niezależnych z 2025-03-20 09:10 (3)
Monitor XCL10 z 2025-02-23 19:13 (39)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2025-06-05
Liczba katalogów: 8657, liczba plików: 38823
Zmian katalogów: 6, zmian plików: 18

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2990 MB

Katalog gier (konwencja TOSEC)
Aktualizacja: 2021-07-11

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (36)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Światowa premiera gry "Luckyman"


Kolega Łukasz "Luklab" Labuda ponownie zawitał do nas z grą napisaną w rzadko wykorzystywanym języku Advan Basic. Jak już kiedyś pisałem, wygląda na to, że Łukasz zaszczyca nas grą średnio raz na rok, a poziom jego gier stale rośnie. Zaczynał od bardzo prostej "Gry w linie", potem był większy "City Defender", potem rozbudowany "Pac-Time" i "Pac-Time 2" z edytorem poziomów, a obecnie mamy rozbudowaną poziomami grę Luckyman, zajmującą całą dyskietkę. Dotychczasowe gry Łukasza:
  • Gra w linie (tu plik)
  • City Defender (tu plik)
  • Pac-Time/Pac-Time 2 (tu plik)

    To wielka frajda widzieć, jak ktoś rozwija się zgodnie ze swoimi marzeniami, w tym przypadku robienia gier na Atari. Przyjemność sprawia też to, że można mu troszeczkę w tym pomóc, nagłośnić, potestować grę, etc. Oddajmy więc głos autorowi:

    "Przedstawiam Wam moją najnowszą grę "Luckyman". Inspirację stanowiła dla mnie "Montezuma's Revenge". Kiedy grałem w nią jako chłopiec to marzyłem, aby stworzyć podobną. Wówczas było to jednak dla mnie nieosiągalne, z uwagi na ograniczenia w dostępności języków programowania, literatury oraz z braku stacji dysków. Teraz jednak wszystko jest możliwe, nawet po tylu latach...

    Tak więc przed Tobą, graczu, przygoda w zamku pełnym duchów, szkieletów, czaszek i innych stworów ciemności. Na odnalezienie czeka sto drogocennych monet, w tyluż komnatach, w tym czterech sekretnych (do których wejście jest ukryte). Aby wydostać się z zamku, zbieraj fragmenty map, które ułatwią Ci przejście tak zwanych "ciemnych" komnat. Pod koniec rozgrywki zmierzysz się również z upływającym czasem.




    Kilka słów o samym procesie tworzenia, uwarunkowaniach i założeniach:

  • grę napisałem w całości w Advan Basicu (podobnie jak moje wcześniejsze, np. Pac Time), nad projektem pracowałem 2 lata, wyłącznie na oryginalnym sprzęcie;

  • jedynie do zaprojektowania spritów, fontów i samych komnat skorzystałem (już na PC) z dedykowanych do tego programów, po czym dane wprowadzałem do Atari;

  • chciałem, aby gra działała na komputerach Atari z 64 kB – i to ograniczenie finalnie okazało się najtrudniejsze do zrealizowania, oznaczało bowiem rezygnację z osobnej muzyki i kilku rozwiązań, które wcześniej planowałem wprowadzić

  • zamierzałem oddać klimat gry przygodowo – platformowej z minionej epoki, przy jednoczesnym urozmaiceniu rozgrywki dla tych, którzy chcieliby ukończyć ją kilka razy (różne stopnie trudności, losowo generowane położenie fragmentów map w komnatach, jak też losowo generowany sposób przejścia „ciemnych” komnat);

  • grę napisałem w trybie znakowym, a dzięki wykorzystaniu technik DL i PMG, na ekranie jednocześnie wyświetlanych jest do 13 kolorów;

  • z uwagi na podział rozgrywki na 6 dużych poziomów, wczytywanie danych komnat i automatyczny zapis postępów, grę należy uruchomić z dysku nr 1.

    Starałem się, aby pomimo użycia Basica, animacja była płynna, wykrywanie kolizji bezproblemowe, a sama gra dopracowana (dziękuję za cenne uwagi kolegom testującym – GrooBY, MrCin, Marduk i Kaz). Mam nadzieję, że gra się spodoba, a jeśli odzew będzie pozytywny nie wykluczam wydania „pudełkowego” (m. in. z mapą) lub / i kontynuacją przygód Luckyman’a np. na stacji kosmicznej (wszak silnik gry jest gotowy). Ciekawy jestem Waszych opinii i uwag, proszę je składać najlepiej w tymdedykowanym wątku."


    Plik ATR gry już na serwerze, proszę się częstować.



    2025-05-09 21:29 by Kaz
    komentarzy: 4
  • Gadzombie @2025-05-09 22:15:03
    Ihaaa! Biorę i idę oglądać
    LukLab @2025-05-10 22:19:14
    Przed grą, zachęcam do zapoznania się z samouczkiem (trzeba pójść w prawo na stronie tytułowej). Tam wyjaśniam cel i zasady gry + m. in. sterowanie, w tym jak wykonywać skoki (krótki i długi).

    Dla pierwszej osoby, która ukończy grę, odnajdzie wszystkie 100 monet (to nie jest warunek ukończenia) i podeśle (np. na maila) screenshot /zdjęcie z takiego zakończenia - mała niespodzianka. To samo dla gracza, który odnajdzie "nadprogramowy" klucz (to zadanie dla naprawdę wytrwałych...)

    Na komentarze, opinie, uwagi czekam w odrębnym wątku na Forum.
    RYSIEK_M @2025-05-19 09:28:02
    Mam pytanie , czy jest możliwa konwesja WW gry z ATR o CAR lub XEX? Za podpowiedż dziękuję .
    LukLab @2025-05-25 08:44:55
    O konwersji pomyślę, na razie zajmowałem się poprawkami do gry (na podstawie uwag dotychczas zgłoszonych przez graczy). Na Forum już opublikowałem najnowszą wersję, wkrótce będzie też dostępna na serwerze.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)

    Aktualne tematy
    Lost Party 2025 (27)
    ostatni: 01-07-2025 23:49, VascoTristesse
    Studio komputerowe The Marauder -... (208)
    ostatni: 01-07-2025 22:34, miker
    Silly Venture 2025SE - 25-lecie i... (86)
    ostatni: 01-07-2025 19:26, greymsb
    [O] Dwa monitory CRT: 19" i 17" (1)
    ostatni: 01-07-2025 16:59, macgyver
    Emulatorowanie przenośne. (165)
    ostatni: 01-07-2025 09:21, Wolfen
    Nowy cartridge - SubCart (30)
    ostatni: 01-07-2025 08:37, woj76
    Nagrywanie gier/ składanek na dys... (38)
    ostatni: 01-07-2025 06:03, Lampart_28
    Atari 822 Thermal printer (4)
    ostatni: 30-06-2025 00:35, Peri Noid
    RMT hacking (328)
    ostatni: 28-06-2025 15:14, Foster
    Atari 130 XE - problemy (17)
    ostatni: 27-06-2025 14:26, pustak
    Space Harrier na SIDE3 (80)
    ostatni: 27-06-2025 10:15, flashjazzcat
    [S] KORG WAVESTATE mkII / synteza... (1)
    ostatni: 27-06-2025 09:03, yerzmyey
    Poison - onEscape extEnded & reWo... (1)
    ostatni: 26-06-2025 16:59, poison
    Dziwne wnętrze magnetofonu xc12 (15)
    ostatni: 25-06-2025 17:08, Lampart_28
    SID i POKEY (747)
    ostatni: 22-06-2025 17:47, emkay

    Kategorie Forum Atarum

    Administratorzy: Adam, Cyprian, Jhusak, Kaz
    Użytkowników: 2928
    Ostatnio zarejestrowany: sketter1969
    Postów ostatniej doby: 12

    Spotkania i zloty/Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (14)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (16)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (249)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (73)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (35)
    SIO2PC-USB napisał Larek (46)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (21)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»