atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
Gra "Auf Wiedersehen Monty" w szczegółach z 2024-08-21 19:11 (9)
Wyniki letniej edycji Silly Venture 2024 z 2024-08-19 16:40 (11)
Trwa letnia edycja Silly Venture 2024 z 2024-08-17 11:09 (9)
KWAS #34 w Krakowie z 2024-08-13 16:12 (30)
Tony - mapa i przejście z 2024-08-11 18:55 (5)
DCart dla wszystkich! z 2024-08-08 22:18 (23)
TOSSTer wytłumaczony z 2024-08-04 13:12 (2)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-09-06
Liczba katalogów: 8394, liczba plików: 36742
Zmian katalogów: 10, zmian plików: 22

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2927 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
PRACA do wzięcia
Kto jest najmniej docenianym, najmniej widocznym a najbardziej zapracowanym członkiem grupy piszącej gry?
I o tym będzie dzisiejsza nowinka.

Level Designer potrzebny od zaraz!

Co gorsze, wymagania wobec takiej osoby zwykle są bardzo wysokie.
  • musi znać Atari - jego ograniczenia,
  • musi znać się na grafice Atari,
  • musi "nauczyć się" silnika gry aby dobrze wykorzystywać jego
    możliwości,
  • często musi również nauczyć się obsługi programów do edycji
    grafiki na PC.
  • być cierpliwym - gdy koder powie, że czegoś się "nie da zrobić" i
    część jego pracy jak krew w piach.

    Czy ktoś słyszał o level designerze z jakiejś gry na Atari? Nie.
    Czy praca takiej osoby jest doceniana? Nie.

    I tu dochodzimy do najważniejszego:

    Czy wśród czytelników jest ktoś taki, kto podejmie się
    naprawdę ciężkiej pracy ułożenia leveli i stworzenia grafiki do gier:


    1. D E A T H C H A S E X E



    2. H O B G O B L I N I I




    3. C Y B E R N O I D
    Jest do sciagniecia demo tu.
    Uruchomić xbiosa i z menu wybrac cyber.obx



    4. S T O R M L O R D



    Bez pomocy Grafika i Level Designera te gry nie ukażą się na Atari...
    Zainteresowanych sławą i dozgonną wdzięcznością fanów prosimy o kontakt mailowy (xxl maupa atari kropka pl), oraz odwiedzenia stronki.

    2013-01-09 22:16 by Krzysztof "XXL" Dudek
    komentarzy: 60
  • grey / mystic bytes @2013-01-09 22:54:30
    Storm Lord?! WOW! Moja ulubiona gierka na Atari ST :) (tak samo jak Darth'a z Pandemonium). Darkness Hour na małe Atari było fajne, ale odbiegało od oryginału...

    3mam kciuki XXL!
    CharlieChaplin @2013-01-09 23:01:31
    Hmm,

    the Hobgoblin 2 background gfx are very familiar...;-)

    -Andreas Koch.
    s2325 @2013-01-10 00:04:18
    Hobconus
    xxl @2013-01-10 08:18:09
    Dracoblin ;) tak wygladala pierwsza wersja silnika gry (jeszcze nie rozbudowana) http://www.youtube.com/watch?v=Qp5nf7nty...
    kamasutra @2013-01-10 09:26:40
    Wow ! W końcu xbios Róló ! 3mam kciuki !
    gorgh @2013-01-10 09:57:12
    "W swoim pierwszym przemówieniu do Brytyjczyków Churchill oznajmił, że "nie ma nic do zaoferowania, tylko krew, trud, łzy i pot" (I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat)"
    hahaha :)
    xeen/agenda @2013-01-10 10:19:39
    warto chyba dodać, że w przypadku DC chodzi tylko o grafikę, w przypadku pozostsłych - o oba elementy. I te elementy się nie wykluczają - jeżeli ktoś się czuje mocny w jedenj profesji - myślę, że można się wykazać.
    pan_henryk @2013-01-10 10:32:42
    Grafikiem nie jestem, ale być może mógłbym pomóc przy tworzeniu leveli, w czym mam sporo doświadczenia pozaatarowego. Pytanie - czy tool PCtowy do ich edycji się przyda? Wyobrażam to sobie tak:
    - możliwie wygodny tool PC umożliwiający przygotowanie levelu i pilnujący by designer nie przekroczył podstawowych ograniczneń wynikających z możliwości Atari i silnika
    - wynikiem edycji byłby jakiś format pośredni (odczytywalny na PC) oraz zmergowanie di pliku wykonywalnego Atari danych levelu (co umożliwiałoby szybkie testowanie na emu)
    adv @2013-01-10 11:34:36
    20 lat wcześniej wiadomość z takim ogłoszeniem wywołałaby falę listów do redakcji, z których chętnych wyłoniono by po pierwszej weryfikacji w drodze losowania. 20 lat wcześniej byłbym najszczęśliwszym człowiekiem, gdybym mógł współtworzyć jedną z tych gier. Dziś to nie jest już możliwe.

    1006 użytkowników forum, kilkaset aktywnych, 4 propozycje.
    Gdybym miał do wyboru kończenie własnej prodki, a po moc bardzodużemu w jego projektach, to na jakiś czas zawiesiłbym swoje ambicje i pomógł koledze.
    pan_henryk @2013-01-10 11:56:26
    Im mniej chętnych tym mniej produkcji powstanie. Ale tym większa chwałą czeka na tych którzy projekt ukończą :) - tak stało się z RR.
    m @2013-01-10 12:19:38
    @xxl - a do hobgoblina jest jakieś wygodne narzędzie do składania poziomów przez przeglądarkę www, prawda?
    xxl @2013-01-10 13:14:43
    tak http://xxl.atari.pl/?page_id=111 ale wczesniej musi byc przygotowana grafika, mapa gry, i ustawienia obiektow i przeszkadzajek...
    pan_henryk @2013-01-10 14:52:43
    Czyli ten tool merguje dane z edytora. Pytanie - czy sam edytor leveli już powstał?
    Dracon @2013-01-10 14:56:46
    Jest taki jeden zdolny gościu co robi naraz ciekawe poziomy i grafikę, a zwie się Adam (Wachowski, jeśli się nie mylę). Już popisał się w "Riduculous Reality". On byłby pewnie niezły.

    @xxl - a dlaczego nie puścisz Cybernoida z oryginalną mapą itp. ? Tak jak było na ZX czy commodzie??? :o
    Ludziska czekają, tak jak na legendarne IK+ (i nie tylko ;)).
    xxl @2013-01-10 15:03:31
    http://tilemap.co.uk/mappy.php ten edytor ale pozniej dane trzeba jeszcze obrobic niestety.
    pan_henryk @2013-01-10 15:12:59
    Robiłem kiedyś w mappy levele dla side scrollera na Gameboya Advance. A moze to był http://www.mapeditor.org/ ? Muszę sprawdzić w archiwach. Anyway - da się zrobić. Odezwę się na privie jeszcze z kilkoma pytaniami.
    alex @2013-01-10 18:26:09
    A mi się marzy, żeby każda z tych gier przed przeróbkami i ulepszeniami (które nie wszystkim muszę się podobać, jak np. font w death chase) była dostępna w wersji zgodnej z oryginałem :)
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-01-10 18:54:07
    Szczerze mówiąc właśnie też nie do końca rozumiem czemu autorzy atarowskich portów czasem niemal za punkt honoru uznają usilne wprowadzanie jakichś zmian, np. robienie zupełnie innych etapów niż w oryginale (patrz np. Pang). Mi osobiście w zupełności wystarczy dobrze wykonana konwersja bez żadnych dodatków, poprawek czy przeróbek.
    Jacques @2013-01-10 19:17:55
    Ale chyba w przypadku DC, Cybernoida czy Stormlorda chodziłoby raczej tylko o grafikę? A poziomy to pewnie dla Hobgoblina II?
    xeen/agenda @2013-01-10 19:49:40
    Tenchi - to nie punkt honoru. Porty to możesz robić na newgeny, tutaj robisz raczej konwersje. A zrobienie dobrej konwersji jest w ciul trudne - w przypadku powyższych gier (przykład - Rick Dangerous). Tak trudne jak zaprojektowanie nowych poziomów - może nawet i trudniejsze imo. Skoro tak - lepiej zrobić coś nowego, prawda? Tak aby i właściciele c64 mogli nam czasem czegoś "pozazdraszczać" :) Of coz można się inspirować - bo czemu nie. W Pangu nie chodzi już o poziomy, ztcw.
    Jacques @2013-01-10 20:03:14
    Czy lepiej coś nowego (w kontekście poziomów do czegokolwiek), to wszystko zależy od tego, czy te nowe będą lepsze od oryginalnych ;-)
    m @2013-01-10 20:10:34
    Ludzie a po co wam dokładne porty, kupicie sobie platformę na której jest oryginał lub uruchomcie emulator. Dajcie coś nowego!!!! choćby nowe poziomy, nowe wezwanie, nowe doświadczenia a nie kąpać się we własnym sosie. Fajnie że powstaje nowa gra, ale jak to tylko port/konwersja, ale jak nie ma nic nowego to tylko można uruchomić i stwierdzić, no ok, zrobili, znam to na pamięć z C64 czy ZX Spectrum i pozostaje tylko wyłączyć. Sztuka dla sztuki. Czym więcej nowości tym lepiej!
    gl.h @2013-01-10 20:17:46
    @m To Twoje zdanie. Ja się np. z nim nie zgadzam. Porty są fajne.
    s2325 @2013-01-10 20:44:22
    Zwłaszcza takie poszerzane i z szelkami.
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-01-10 21:24:36
    @xeen
    No cóż, nie mam pojęcia jak trudno tworzy się gry więc raczej nie będę dyskutował z tymi argumentami. A generalnie to przecież nie tak że jakoś straszliwie potępiam jakiekolwiek zmiany. W sumie rzeczą najważniejszą jest żeby w grę się dobrze grało i tyle, a nie żeby starała się jak najwierniej odwzorowywać oryginał każdym pikselem (czasem jest to wręcz niewskazane, o czym niewątpliwie będę jeszcze miał okazję napisać szerzej w swoim wątku).
    adv @2013-01-10 21:36:52
    Jeśli konwersja ma zmienione levele to znaczy, że nie tylko dało się zaprogramować taką grę, ale może dało się to zrobić lepiej. Dzięki takiemu podejściu nie ma powtórek z rozrywki, jest nowa rozgrywka. Czasami lepsza, czasami gorsza - ale nowa.
    adv @2013-01-10 21:42:35
    @Bardzoduży - powodzenia!
    Trocero77 @2013-01-10 21:43:50
    A może przyda się taka stronka:
    http://maps.speccy.cz/index.php?sort=4&p...
    Tam jest pełno map, miedzy innymi do ww. gier.
    cpt. Misumaru Tenchi @2013-01-10 22:00:53
    Przyjemna stronka. Nie wiem jak kolegom od level designu, ale mi wybitnie się przyda (nie szukając daleko mapki do Dizzy'ego z poodkrywanymi wszystkimi sekretami, czasem ich poszukiwania potrafiły być bolesne). :) Dzięki za linka.
    Bluki @2013-01-10 22:35:36
    Tyle gadania, a grafika jak niema, tak niema. Ani w portach poszerzanych z szelkami, ani w portach rzecznych, ani morskich...
    xxl @2013-01-10 22:44:13
    dlaczego aktualizowac grafike i levele? poniewaz Hobgoblin 2 oraz Cybernoid maja rozszerzony wzgleden oryginalu silnik. dodalem nowe atrybuty obiektow, powiekszylem ilosc mozliwych "klockow" dodalem nowe rodzaje klockow np. klocki anikowane/klocki akcji. nowe bronie, leveli moze byc wiecej, grafiki moze byc wiecej... natomiast w Stormlord musi byc wymieniona ze wzgledu na to ze oryginalna grafika Orica Atmos to 6 bitow na bajt a atari jak wiadomo ma 8 ;-)

    DeathChase ma zla czcionke? to jaka by byla dobra - przyklad prosze.
    alex @2013-01-11 02:26:47
    XXL: przykładu teraz nie znajdę, ale ten prymitywny font z ZX, który był w wersjach beta, mi się akurat podobał :)

    https://www.youtube.com/watch?v=sVi3pcjJ...

    A tak ogólnie to ja uwielbiam konwersje i kibicuję XXL-owi, bo robi niesamowitą robotę, wręcz niespotykaną :) Za ulepszonymi wersjami nie przepadam, ale skoro mają być, to niech sobie będą - tylko fajnie, jakby były wypuszczane też takie czyste konwersje dla purystów :)))
    tdc @2013-01-11 06:16:57
    Zgadzam się szacum dla XXLa, te gierki się fantastycznie zapowiadają.
    bomb-jack @2013-01-11 07:32:36
    co stoi na przeszkodzie aby xxl otworzył firmę retro-softwarową
    i zaczał profesjonalnie produkować i normalnie sprzedawać swoje gry ?? przeciez są wokół ludzie o potencjale twórczym na poziomie pro ?
    bomb-jack@prokonto.pl
    tdc @2013-01-11 08:23:27
    Na przeszkodzie stoi brak grafików i leveldesignerów :P:)


    ^ W komentarzu wyżej miało być "szacuN", choć jemu się należy i szacun, i szacum :P
    Rastan @2013-01-11 13:01:59
    Ja popieram to o czym pisali wyżej dracon, tenchi oraz alex. Fajnie by było gdyby oprócz wersji rozszerzonych były konwersje 1 do 1. Np. w takim Cybernoidzie komnaty i etapy są bardzo fajnie zaprojektowane. Oczywiście ulepszona mogłaby być grafika (np. podkolorowanie etapów spritami itp.).
    the fender @2013-01-11 16:36:42
    a czy, przynajmniej jeśli chodzi o grafikę - członkowie grupy Agenda nie pomogliby? :) Raczej mało kto pixeluje równie dobrze.
    nosty @2013-01-11 17:26:28
    Jesli chodzi o projektowanie leveli do HG2 to chetnemu designerowi moge podpowiedziec jak to probowalem robic, bodajze w edytorze Mappy albo Tiled. Dawno to bylo ale sobie przypomne. Podjalem sie kiedys tego zadania ale poleglem z przyczyn różnych.

    Ta gra moze tez zostac swobodnie wydana na cartridgu - mam pisemną zgodę twórcy oryginalu.
    wawrzyn242 @2013-01-11 18:03:01
    Da sie zrobic konwersje warcabow na szachy, ale szachow na warcaby za nic w swiecie. Szachy to lepsza platforma.
    nosty @2013-01-11 18:11:03
    @wawrzyn - no ale jest dokladnie odwrotnie :) Przeciez majac szachy mozesz zagrac nimi w warcaby, ale warcabami nie zagrasz w szachy ;)
    pirx @2013-01-11 20:07:12
    cos pieknego!
    nodez @2013-01-11 21:58:25
    ja chetnie bym sprobowal swoich sil jako level designer, atari mam w zasadzie od dziecka asembler znam na 3+
    xeen/agenda @2013-01-11 22:24:59
    no to dawaj nodez! Ile będziemy czekać na Hobgoblina II ;)
    Tezz @2013-01-11 23:19:51
    It's excellent that you've extended on Cybernoid. I might be able to make some time to assist with regard to Stormlord from the Oric version. I'll email you now ;)
    pin @2013-01-12 01:56:30
    ... :) - autorzy się nie zgłaszają, bo obawiają się że gry nie będą działać nawet na ich sprzęcie :P :)
    xxl @2013-01-12 13:02:29
    dziekuje! apel chyba sie udal. Zglosilo sie kilka osob z ktorymi zaczynamy prace (na poczatek) nad DC. dzieki raz jeszcze :-)

    @Pin, na atari beda dzialac :-)
    pin @2013-01-12 13:23:01
    Nie będzie. Nie będzie jak sądzę działać na około 200-300 Atarkach zaopatrzonych w: SIDE, IDE+, IDE'a, Karin :P
    xxl @2013-01-12 14:55:21
    > około 200-300 Atarkach zaopatrzonych w: SIDE, IDE+, IDE'a, Karin

    wczyli ogolnie "new device"... sami wylaczyli sie poza nawias.
    pin @2013-01-12 15:31:57
    Na własne życzenie masz mniej graczy ;)- (poza nawiasik chyba ;) )
    gonzo @2013-01-12 22:00:54
    xxl - świetnie, że dałeś szanse tej gierce :) chociaż nie za bardzo widzę co ty tam chcesz zmieniać, hmm...
    alex @2013-01-14 21:30:19
    A o co chodzi z tym "new device"? W czym problem?
    pin @2013-01-15 16:44:23
    :) - w sumie, to w niczym. Domniemam, iż nie uruchomisz żadnej gry XXL'a na dowolnym urządzeniu PBI. Chodzi o gry pisane aktualnie. Sens takiego postępowania jest wyborem autora i w sumie nic mi do tego. Sądzę, że problem może dotyczyć około kilkuset realnych Atarek, lub "gracz" będzie musiał dołączać jakiekolwiek urządzenie SIO tylko po to, by załadować grę w czasie kilkunastokrotnie dłuższym dodatkowo tracąc czas na wyjmowanie przeróżnych klamotów ze szafy (stacja), lub kupować SIO2SD (małe i wygodne, lecz kosztowne), podłączać SIO2PC i specjalnie odpalać PC, by zapewnić sobie możliwość uruchomienia czegoś na Atari (bez sensu) ;)- .. lecz jak powtarzam, to autor wybiera sobie grono odbiorców swojej twórczości ;)
    alex @2013-01-16 18:43:20
    A w jakim celu jest wymuszone ładowanie przez SIO? Jakiś loader z muzyczką w tle czy coś?...
    pin @2013-01-16 20:12:38
    Jest cały wątek o xBios na AtariArea. Coś ze 700 postów ;)-

    W telegraficznym skrócie, to jest to loader z możliwością i/o, ma własne SIO, więc olewa system, umożliwia np. granie muzaka w czasie odczytu, czy depakowanie danych w locie w czasie ładowania, czy bezpośredni zapis pod rom, do $FFFF, czy na bodaj całą stronę zerową. Moim zdaniem jednak mając możliwość wygodnej pracy z HDD i prędkościami I/O w okolicy 90kB/s to muzyczki i inne spowalniacze można sobie podarować, bo ładując całą pamięć prawdopodobnie nie zauważę, kiedy się to stało. :)

    Pod DOS można mieć do zagospodarowania (np. SDX) 59kB ram co daje różnice w stosunku do xB o jakieś 2200 bajtów tylko. Oczywiście jeśli mamy co najmniej 128kB - wywalamy DOS'a do ext ram i po problemie. Minusem teoretycznie jest to, że na raty trzeba kopiować dane pod rom ;)- Jednak da się i jak ktoś umie w przytomny sposób programować, to wykorzysta pod dos o około 2k pamięci mniej w stosunku do xB. Jeśli nie potrzebujemy I/O, to zostaje jeszcze init, który oferuje podobną ilość wolnej pamięci jak xB, lecz odczyt można wykonać z dowolnego urządzenia zgodnego ze systemem, czyli dowolne SIO, lub dowolne urządzenie NewDevice (np. HDD - IDE+, KMK_IDE, IDE'a, SIDE, MSC_IDE, Black Box, lub rzadko spotykane Multi I/O. Z FDD mamy - Karin_Maxi - prototypowa reedycja w testach).

    Oczywiście problem (o ile ogólnie można tak powiedzieć) praktycznie znika w momencie w którym koder zainteresuje się obecnością ext ram'em, co dla XXL'a jest chyba jakąś zbrodnią mimo, iż jako się okazało posiada sprzęt z takim właśnie rozszerzeniem ;)-

    Dlatego stwierdzam i piszę, że XXL sam sobie ogranicza ilość odbiorców (o użytkowników sprzętu j.w.), gdyż z premedytacją wiąże z xB programy, które i tak pozostawiają na tyle dużo wolnej pamięci z 64k, że można to zaprogramować tak, by działało na wszystkim. Zarzeka się przy tym, że ext ram mu do niczego nie jest potrzebny (ok, każdy może pisać jak chce), no i traktuje rozszerzenia sprzętu dość osobliwie i wybiórczo. Niektóre rzeczy są jak najbardziej standardowe (te, co akurat ma), inne nie. ;)

    Problem jednak w tym, że nijak się to pokrywa z realnym hardware'm. Tyle ;)
    xxl @2013-01-18 10:38:54
    ale zageszczenie bzdur.
    pin @2013-01-18 19:19:04
    Zagęszczenie bzdur, to xBios. Bzdurne założenie, wykonanie i koncepcja ;)- ... no i kawał zmarnowanego czasu z Twojej strony.
    xxl @2013-01-20 00:10:27
    >Pod DOS można mieć do zagospodarowania (np. SDX) 59kB ram >co daje różnice w stosunku do xB o jakieś 2200 bajtów tylko.

    bzdura.
    pin @2013-01-20 11:00:59
    np. XL Digital umożliwia wykorzystanie pod SDX takiej właśnie ilości pamięci z liniowego ramu 64k. Hehh, no i z możliwością powrotu do dos :P
    xxl @2013-01-20 11:23:04
    pod sdx nie wymaga przy tym rozszerzenia pamieci? :D

    proponuje przenies pytania na forum.

    tu odpoweiem na te zwiazane z tematem. nie zasmiecaj.
    pin @2013-01-20 13:15:49
    W tym przypadku wymaga, osobiście jednak nie widzę w tym żadnego problemu ;)- Rozszerzenia są po to, by z nich korzystać.
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    STe enhanced games (28)
    ostatni: 21-09-2024 01:27, Wrathchild
    RMT hacking (241)
    ostatni: 20-09-2024 22:48, Kaz
    Filterek do Blizzarda (27)
    ostatni: 20-09-2024 22:37, jhusak
    Grupa Zelax - reaktywacja (39)
    ostatni: 20-09-2024 12:04, jhusak
    Action! - co robie źle ? (64)
    ostatni: 20-09-2024 10:54, tatko74
    Atari Portfolio (107)
    ostatni: 19-09-2024 19:54, Kaz
    Najmniejsze na świecie Atari 8-bi... (148)
    ostatni: 19-09-2024 19:50, Kaz
    Gry dla Atari 600XL (47)
    ostatni: 18-09-2024 19:27, pirx
    Time Wizard - gra na ABBUC Softwa... (268)
    ostatni: 18-09-2024 13:34, maly_swd
    Ciekawostki (5570)
    ostatni: 18-09-2024 09:55, pirx
    Gra "Mafia" (17)
    ostatni: 17-09-2024 23:12, maciejza
    Taki prawie Xc-11 (39)
    ostatni: 17-09-2024 17:38, adi
    Czy jest gdzieś solucja dla Gravi... (8)
    ostatni: 16-09-2024 22:02, Vidol
    Silly Venture 2024WE - 35th ATARI... (27)
    ostatni: 16-09-2024 19:59, greymsb
    Stare kasety z grami do zgrania? (13)
    ostatni: 16-09-2024 14:14, takron27

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2827
    Ostatnio zarejestrowany: TeKa83
    Postów ostatniej doby: 22

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (78)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»