atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Co na weekend u nas? z 2021-10-21 19:19 (9)
Dziś na zoomie o grze na Atari 2600 z 2021-10-19 09:20 (7)
Atari i radio cz. II z 2021-10-17 14:27 (4)
Gra "DaggerQuest Bielany" z 2021-10-15 09:39 (16)
Podarunek od Zientary! z 2021-10-12 17:06 (24)
Pixel Heaven 2021 - już dziś! z 2021-10-08 10:48 (62)
Zaproszenie do świata "Ultima IV" z 2021-10-06 12:58 (0)
Druga środa z Brodatym z 2021-09-06 20:24 (9)
Poszukiwany, poszukiwana... z 2021-09-01 21:15 (20)
Środa z Brodatym z 2021-08-31 22:09 (1)
Środowisko prasowe cz.31 z 2021-08-25 07:42 (4)
Podsumowanie Silly z 2021-08-23 08:53 (25)
Już za chwilkę Silly Venture! z 2021-08-10 07:17 (21)
Pańcio prezentuje VIAtariXE z 2021-08-08 21:42 (2)
Głosujemy w konkursie ATASCII z 2021-08-07 19:48 (7)
Demko Paptaka "Red Demo" z 2021-08-06 21:01 (12)
Wkrótce "Środowisko prasowe 29" z 2021-08-03 11:39 (3)
Pańcio prezentuje BT100 z 2021-08-02 08:09 (2)
Piter będzie ogrywał "Zero-5" na Falconie z 2021-08-01 13:43 (1)
Amarok zaprezentuje "Rasta Converter" z 2021-07-30 15:07 (4)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Produkcja w toku: GTIA Blast!
Paul "Playsoft" Lay pracuje nad strzelaniną w trybie GTIA o nazwie (a jakże) GTIA Blast!. Do projektu dołączyła też kolejna osoba (Harvey), jest zatem szansa na kolejną strzelaninę w tym trybie.



Póki co możemy zobaczyć demko silnika, które jest do pobrania stąd. Trzymamy kciuki! :)

2013-07-16 12:37 by Xeen
komentarzy: 25
as... @2013-07-16 13:22:47
Ładnie wygląda!
secon @2013-07-16 14:21:55
oszzzzz kurcze ale bajer:)
grey / mystic bytes @2013-07-16 15:08:51
what a BLAST :D Indeed.
adv @2013-07-16 16:59:42
A miało być mało gier w tym roku :D
the fender @2013-07-16 17:32:59
Podoba mi się :) Totalny retro oldschool w efektownym wykonaniu.
Adam @2013-07-16 17:40:04
Gry nie będzie w tym roku, ani w następnym, jak twierdzi jej autor jeszcze dużo zostało do zrobienia.
nodez @2013-07-16 17:45:07
zapowiada sie fajowa giera
s2325 @2013-07-16 19:31:27
Na yotube: http://www.youtube.com/watch?v=N-voWLTXC...
Podoba mi się szybka reakcja na joystick i prędkość lotu statku. Muzykę kojarzę z jakichś starych produkcji, tyle, że ktoś posiedział by to trochę ukryć. "Metalowa" grafika podobała mi się za grzdyla, teraz w sumie też. Robot w tle raczej nie bez powodu przypomina pewnego znanego robota.
kade @2013-07-16 20:52:23
wyglada super
secon @2013-07-16 21:18:25
s2325, faktycznie to robocik z Atari Demo
MaW @2013-07-16 21:42:06
Niesamowite,skąd tyle kolorów (półcienie!) na tylu obiektach ?
brx @2013-07-16 22:48:36
Ale jakie półcienie? Widzę absolutnie standardowe atarowskie trójkolorowe duszki, wcale nie muszą być monochromatyczne, choć dobrać kolory to wyzwanie (choć może dziś są lepsze narzędzia o których nie wiem, sam zrobiłem sobie takie graficzne tablice). A duszków w pionie może być całkiem sporo, niestety, gorzej z poziomem... Oczywiście teoria jest prosta, zakodować coś takiego znacznie trudniej :)
maly_swd @2013-07-16 22:56:07
Brawo. Super to wygląda.
Ciekaw jestem jak zostało zrobione "ruchome" tło na tle;).
Jedyne co mi przychodzi do głowy: zrobione w gr0 + włączone GTIA czyli animka jest na znakach:)
nosty @2013-07-17 00:31:40
@brx - to policz te duszki. Bo wg mnie jest ich faktycznie za duzo. Żeby uzyskac trójkolorowego ducha, potrzebne są 2 sztuki. Więc mamy 2 na lewą figurę, 2 na prawą, na statek gracza też 2, a jeszcze strzały :P
Ja nie wiem jak uzyskac taki efekt bez manipulacji duchami w srodku linii. Trzebaby zmienić obszar duchów, kolory, polożenie. A to wszystko jeszcze przy zachowaniu odpowiedniej animacji. Arcytrudne.

Chętnie bym się dowiedział "jak to jest zrobione" :)
brx @2013-07-17 01:11:52
@nosty: a nie zauważyłeś obejścia tego problemu jakże podobnego do tego z gry Crownland? :( Poza tym też są pociski... (w Crownland akurat poszerzały standardowe duchy) Zobacz dokładnie jak to wygląda na emulatorze w zwolnionym tempie, myślę, że stanie się wszystko od biedy jasne, choć podkreślam, że nie wiem czy sam zdołałbym uzyskać taki efekt końcowy.
michalmarek77 @2013-07-17 19:36:38
Nie no bez jaj, Panowie....przeciez to jest NIEMOŻLIWE !!!!
Czapki z głów, mój podziw dla Atari i osób z nim związanych włąśnie osiągnął maksymalny poziom!
Och ile bym dał, by na Amidze ktoś wyciągnął choćby z 40% tego co chłopaki robia na małym Atari.
as... @2013-07-17 22:03:40
Aż dziwię się że jeszcze nikt nie zaczął stękać że to jest zrobione na nielegalach!!!....?????

Przeraża mnie że to będzie na 48kb.
I widać jakie jeszcze moce tkwią w Atari 8bit.
Rastan @2013-07-17 22:27:04
@nosty: z tego co zauważyłem technikalia są standardowe. są tylko 4 duszki w linii - po dwa na przeciwników (stąd są trój-kolorowe) + 2 na statek, którym sterujesz. Zauważ, że jak przeciwnicy są na poziomie statku to zaczynają migać. Strzały są na pociskach.
wieczor @2013-07-17 23:11:41
@as: nie jest na nielegalach... Skąd to wziąłeś?
playsoft @2013-07-18 02:58:37
Sorry this is in English, but what is illegal? I am sure I have only used legal 6502 op codes, is it something else?
Adam @2013-07-19 01:34:10
@playsoft: I think As was just joking...
as... @2013-07-19 23:24:59
playsoft

From my side is only a litlle joke :)
In next time please use some illegal 6502 ...!

Wieczór a tak chciałem zamoncić z tymi nielegalami bo ostatnio xxl jakoś nic nie pisze!
playsoft @2013-07-20 01:27:36
That is a relief! The online translator does not translate nielegalach to English so I could not tell what was illegal.

Illegal op codes was all I could think of, but I knew I was not using any.

I did "borrow" the music from a midi file... so that is illegal.
falcon030 @2013-07-21 22:56:53
Please just forget it - it was kind of joke :-)

Even on current stage it look as great that somebody could think there is some "illegal" tricks like extra memory, graphics blaster, etc ...

I'll keep my finger crossed to see final version!!!
kiwilove @2013-08-05 00:32:41
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
(YouTube) Na jesienne wieczory - ... (26)
ostatni: 27-10-2021 11:44, itguyinaction
Będzie "Prince of Persia" na Atari (903)
ostatni: 27-10-2021 11:34, mono
Retro gierki w Kici Koci (6)
ostatni: 27-10-2021 10:40, lzd
Emulacja ANTIC'a na GPU (156)
ostatni: 27-10-2021 09:55, galu
Informacje o Graph2Font (G2F) (95)
ostatni: 27-10-2021 09:03, tebe
Grupa Pink Softhard (23)
ostatni: 27-10-2021 02:38, Bca
Apple QuickLook ATR Viewer (9)
ostatni: 27-10-2021 01:17, jhusak
Gry 8bit na PC (25)
ostatni: 27-10-2021 00:54, Evangeder
Nowy program o tematyce Atari i n... (26)
ostatni: 26-10-2021 23:08, IRATA4
Emulator Apple II na Atari (22)
ostatni: 26-10-2021 21:23, pin
RMT hacking (33)
ostatni: 26-10-2021 21:15, emkay
Jak najlepiej robić takie rzeczy? (11)
ostatni: 26-10-2021 19:47, Kaz
Robimy grę z Astroforem - nowy cy... (43)
ostatni: 26-10-2021 18:27, astrofor
Dude Story - historia Kolesia (113)
ostatni: 26-10-2021 16:30, Mq
Szukam gry (52)
ostatni: 26-10-2021 16:06, IRATA4

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2398
Ostatnio zarejestrowany: Evangeder
Postów ostatniej doby: 48

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (22)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (56)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (29)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (4)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»