atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Konserwacja magnetofonu z 2020-07-10 23:13 (4)
Warsztaty z projektowania elektroniki z 2020-07-09 08:50 (7)
Wspomnienie o katowickiej giełdzie i nie tylko z 2020-07-08 11:51 (19)
Sommarhack 2020 - wyniki z 2020-07-05 18:04 (17)
Magazyn dyskowy "Flop" #65 z 2020-07-03 10:55 (14)
SV 2019 - relacja subiektywna z 2020-06-22 21:14 (15)
Lech Bąk i "Świat Młodych" z 2020-06-11 10:12 (26)
Dzisiaj KWAS i inne z 2020-06-10 12:53 (3)
KWAS i kolejne spotkania z 2020-06-02 17:47 (20)
Za chwilę "Bard's Tale"! z 2020-05-31 14:37 (6)
Ostatni "KWAS" pandemiczny z 2020-05-27 19:28 (37)
Niedziela growa z 2020-05-23 13:40 (10)
Nieprzeciętny "przeciętny" cartridge z 2020-05-21 07:21 (43)
Dzisiaj KWAS #21H z 2020-05-20 10:28 (5)
Rewelacyjny interfejs #FujiNet (cz.2) z 2020-05-14 23:17 (9)
Kaseta Turbo 2600 odczytana! z 2020-05-13 12:58 (23)
Wyniki PSA 2020 z 2020-05-12 03:46 (22)
Rewelacyjny interfejs #FujiNet (cz.1) z 2020-05-11 00:24 (23)
Dzisiaj o 16:00 drugi dzień PSA! z 2020-05-09 09:13 (28)
Już jutro zapraszamy na PSA! z 2020-05-08 23:10 (2)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gry w produkcji - część III: Zmierzch
Czy pamiętacie grę Zmierzch? Dawno temu, na łamach Tajemnic Atari, mogliśmy przeczytać krótkie opowiadanie na temat celu tej gry. Produkt, z powodów technicznych, nigdy nie ujrzał światła dziennego. Kilka osób ze środowiska atarowskiego postanowiło dotrzeć do źródła i odkopać, wskrzesić do życia ten projekt. Mogę napisać już teraz - w pewnym sensie UDAŁO SIĘ! Co wiemy "na teraz":

  • będzie to gra RPG, osadzona w surowym świecie zbliżonym do bardzo wczesnego średniowiecza.
  • zespół postanowił wykorzystać najlepsze pomysły z oryginału (unikatowy system walki), ale przy diametralnie zmienionym scenariuszu - można powiedzieć, że ostał się jedynie tytuł i pewne nawiązanie z wprowadzenia/opowiadania z Tajemnic Atari. Mechanika gry została zachowana, ale jest implementowana w asemblerze (oryginał w języku wysokiego poziomu).


    Grafika: Adam

    Ponieważ bardzo istotnym elementem gry będzie wprowadzenie, nie było problemu z ujawnieniem części specyfiki świata już TERAZ! Jeden z autorów gry zgodził się na ujawnienie paru szczegółów, które (jak twierdzi) i tak będą częścią wprowadzenia do gry.

    Rzecz dzieje się w tajemniczej krainie ARATI. Kraina podzielona jest na obszary wpływów Arati No Lnei i Arati Raea. Na moment rozpoczęcia rozgrywki obie krainy przenikają się, nie ma waśni i sporów, konfliktów. Strefę No Lnei, która charakteryzuje się skłonnością do anarchii, kontroluje Lord Kza. Strefę Raea, bardziej ułożoną, z dokładnie określonym prawem kontroluje Lord Dley. Ludność zamieszkująca krainę swobodnie przemieszcza się pomiędzy strefami wpływów w miarę potrzeb. Świat jest surowy. Bardzo surowy. Ludność zamieszkująca tereny Arati poświęca się przede wszystkim na przetrwaniu, zdobywaniu pożywienia. Jedyną rozrywką i oderwaniem od rzeczywistości są turnieje walk wojowników. Tak naprawdę dominują 3 główne profesje:

  • wojownicy - walczą, polują, biorą udział w turniejach
  • szamani - leczą, znają się na zielarstwie, wspomagają wojowników miksturami podczas walki
  • bardowie - istotna część kultury Arati, ich muzyka to często jedyna pociecha w smutnej rzeczywistości, zagrzewa wojowników do treningów i walki.

    Na moment wprowadzenie będzie wiadomo też trochę o faunie i florze (podstawą przetrwania jest walka z groźnymi zwierzętami zamieszkującymi krainę). W krainie można napotkać na:

  • wilki
  • jakieś duże koty, gigantyczne rysie - to też owiane jest tajemnicą
  • orły
  • szczury (w jaskiniach) mają to do siebie, że ich ugryzienie zatruwa
  • jaguary - Aratianie czczą koty, ten gatunek jest poważany najbardziej, polowanie na to zwierzę to zaszczyt i inicjacja młodzieńców, zabicie jaguara bez walki to hańba!

    Nie zdradzę jaki jest cel gry, owiane jest to tajemnicą, którą gracz będzie rozpracowywał podczas rozgrywki. Poza znaczącym tytułem wiemy natomiast, że w miarę spokojną krainę Arati zaczęli najeżdżać modorcore'owcy pod przewodnictwem tajemniczego Selaboza. Sieje on strach i zniszczenie, z krainy giną dziewice (przy czym na razie nie wiadomo, czy rzeczywiście giną, czy przestają być dziewicami). Po okolicy nawiedzanej przez modorcore'owców pozostają jedynie zgliszcza i hasło "mantra" na ustach tych, co przeżyli - "jesteśmy Lepsi".

    Jedyną prawdziwą rozrywką w tym świecie są turnieje, w którym wojownicy zrzeszeni w tzw. kastach walczą między sobą o prestiż. Dla wielu jest to cel w życiu i oderwanie od szarej rzeczywistości. Najsłynniejszym turniejem jest Yvill Senture, organizowane przez niejakiego Gereya. Turniej odbywa się raz do roku i sprawia, że zjeżdżają się na niego prawie wszyscy mieszkańcy Arati. W grze będzie sporo przygód, walki i interakcji z otoczeniem. Mogę zdradzić też sporo informacji o NPC, które pojawią się w grze (i we wprowadzeniu):

  • Sirokko - żołnierz, banita, mieszka w granicach Arati Raea, nigdy nie zapuszcza się na Arati No Lnei, gdyż nienawidzi Lorda Kza (powodu tego sporu nikt już właściwie nie pamięta). Nie ma żadnych prawnych przeciwskazań, aby swobodnie zapuszczać się na teren Arati No Lnei - jest to dla niego kwestia honoru.

  • Pyn Oko - wesoły, sławny bard-wodzirej, podstawa turniejów gdzie przygrywa wesołe nutki i zapowiada kolejnych śmiałków. Należy do kasty Spartan.

  • La Erk - mieszka w dolinie Arfostu, przyjazna postać. Na jego pomoc mogą liczyć mieszkańcy Arati No Lnei i Arati Raea. Kiedyś był kronikarzem, ale teraz zajmuje się głównie wojaczką - jak większość mieszkańców. Razem z Czewiorem i Kepirem więzi tajemniczą, piękną Laurę

  • Eliksiks - dobry wojownik, jednakże sprzeciwia się Spartanom. Zwolennik luźnego podejścia do turniejów - jego zdaniem jak ktoś ma broń, nawet nielegalną, może brać udział w igrzyskach. O jego rymowanych utarczkach słownych z Pyn Oko krążą legendy.

  • Loharket - znany kowal. Produkuje świetną broń, aczkolwiek trzeba się ustawiać w kolejce, lub wygrać ją w turniejach. Mecenas.

  • Cendal - projektant broni o dużej wiedzy, bezpośredni człowiek; jak coś jest nie po jego myśli, nie boi się wyrazić swojej opinii narażając życie. Zna się na artefakcie Vexb produkowanym przez Loharketa, który to zwiększa skuteczność w walce.

  • Gerey - organizator największego turnieju w krainach - Yvill Senture. Jest to turniej o ogromnym rozmachu, na który zjeżdżają sie wszystkie kasty z całego świata, nie tylko Aratianie.

  • Nomo - wybitny wojownik, obecnie skupionych jedynie na niektórych konkurencjach w turniejach

  • Fosk - sprytny lis, legendarny wojownik, wsławił się techniką walki MUNEN, niepokonaną do dziś.

  • Selaboz - rozbójnik, prowokator, barbarzyńca, modorcore'owiec - napada na Aratian wraz ze swoją zgrają. Nie przeszkadza mu to jednak jeździć na turnieje - niczego się nie boi.

  • Ertins - niezależny, dobry szaman, można liczyć na jego pomoc. Pojawia się to tu, to tam

  • Kimer - słynny bard, trzyma sztamę z Sirokko.

  • Vyo - kronikarz, robi dobrze swoją robotę niezależnie od krainy. Ugodowy człowiek

  • Chi Ten - mędrzec, z dużą znajomością historii, odpowie na każde pytanie, brzydzi się walką

  • Teced - mieszkający głównie w rejonach No Lnei. Społecznik, gaduła. Czasem urządza wyprawy na Raea, co sztucznie zaognia historyczne antagonizmy. Przy czym walczy głównie słowem, a nie mieczem.

  • Brzygson - organizator nieco mniejszego, ale lubianego turnieju.

  • A Dam - niezależny szaman i wojownik, niezwykle rzadkie połączenie.

  • Bujak Hukas - wojownik, bard, człowiek legenda, jego udział w turnieju to prestiż.

  • I wiele innych postaci ;)

    KASTY

    Ludzie łączą się w kasty, bo tak łatwiej o przetrwanie. Nie da się ukryć, że grupa zwiększa też szanse na dobry wynik w turniejach (jeżeli komuś na tym zależy w świecie Arati). W chwili obecnej wiadomo o następujących kastach w grze:

  • Spartanie:
    Zwolennicy postępu. Dążą do unifikacji (stąd formalna kasta) prawa turniejów, niekoniecznie do formalnego zjednoczenia krain. Są zaborczy, nie znoszą odstępstw - turnieje muszą odbywać się wg określonego porządku. Złamanie regulaminu prowadzonych przesz nich utarczek jest karane, w najlepszym przypadku, upodleniem i wykluczeniem. Najwybitniejszy przedstawiciel: Pyn Oko. Spartanem jest Lord Dley co rzutuje na krainę Arati Raea - wielu Spartan osiedliło się właśnie w tamtych okolicach.

  • Geanda:
    Luźna kasta wolnościowców oparta na szamaństwie, w której skład wchodzą:
    wojownicy: neex, borpe, grogh,
    bard: grinst,
    szamani: Ozo, Kepir, Siepiu, Inwir
    Przynależność do tej kasty jest dożywotnia. Aczkolwiek aby się dostać trzeba przejść szereg testów. Wojownik neex dostał się do kasty przez przypadek. Do kasty należy też szaman Inwir, który zna się na nietypowym zielarstwie jak nikt inny - aczkolwiek słuch po nim zaginął.
    Wielu zarzuca Geandzie dominację szamaństwa w turniejach kosztem prawdziwej walki. Zioła wspomagające i dopalacze to najsilniejsza broń tej kasty.

  • Laremsi:
    Mocna, kasta, od jakiegoś czasu faworyt turniejów za sprawą wybitnego wojownika Kajcka, barda Czewiora i Szamana Cedynio. Kasta liczna, rosnąca w siłę. Obecna wszędzie i budząca ogólny zachwyt dziewic i poważanie wśród wojowników. Celebryci w świecie Arati.

  • Dam Meat - wojownicy: Bete, Jarepo. Szaman Korcki. Wojownik Bete (wybitna postać) jest twórcą obecnie obowiazującej szkoły wojowników SMAD.

  • Rtistsees - mało aktywna w turniejach kasta, ale bardzo towarzyska: Pyn Oko, Nomo, Eip, Vacso. Do bitki i do wypitki (z naciskiem na to drugie)

  • Taruaqt - kasta legenda, wojownicy: Fosk, Lord Dley, Szaman Dranoc. Udział w turnieju przeciwko nim to zaszczyt.

  • BeDeEsEm - Nartas, Pokon - dziwna kasta, która okalecza się rytualnie przed walką na igrzyskach. Walczy wyłącznie w skórzanych czarnych spodniach i czarnych skórzanych rękawiczkach. Okrzyk rytualny po wygranej walce: "Sehr BDSM".

    Co do technikaliów: Gra na pewno będzie dyskowa - ze względu na rozbudowany świat będzie doczytywała dane. Z założenia ma działać na 64KB. Graficznie będzie to połączenie trybów hires i lowres.

    Tyle wiemy na ten moment o świecie. Wiadomo, że walka będzie turowa i będzie posiadała nowatorski system prowadzenia potyczek. Wiadomo, że w grze nie będzie magii - w świecie Arati dominuje broń (będzie dużo różnych rodzajów broni) i zioła (leczenie, dopalacze, odtruwanie). Gra będzie miała wiele cech RPG, gracz będzie rozwijał postać, zdobywał doświadczenie, pożywienie, wypełniał misje aby przybliżyć się do ostatecznego celu, który nadal jest niejasny - aczkolwiek z tego co udało się wywnioskować skupiony wokół tajemniczej postaci Selaboza. O postępach i potencjalnym scenariuszu będziemy informować w miarę wycieków - to ostatnie, zresztą, często pisze samo życie. Autorzy twierdzą, że pierwszy trailer i zapowiedź powinny zawierać już pełne wprowadzenie. Czekamy z niecierpliwością na kolejne informacje i tradycyjnie trzymamy kciuki!

    2014-04-01 00:03 by Xeen
    komentarzy: 52
  • voy @2014-04-01 00:14:32
    Genialny świat, czekam na grę z niecierpliwością! ;) I może uda mi się spotkać Vyo w grze. :P
    candle @2014-04-01 00:20:01
    lol ;) szkoda ze dzis jest pierwszy ;)
    seban @2014-04-01 00:20:48
    przyznaje się bez bicia... dałem się wkręcić :)
    pecuś @2014-04-01 00:22:54
    1 kwietnia... ale ładne :)
    Bluki @2014-04-01 00:36:05
    Czy premiera będzie miała miejsce 15 października, jak zapowiadano w "Tajemnicach Atari"?
    La Erk @2014-04-01 00:40:40
    Dobry tekst. Uśmiałem się :D
    grey / mystic bytes @2014-04-01 00:50:43
    Czytając już pierwsze linijki tekstu opadła mi szczena... Przypomniałem sobie reklamę z TA :) Zamiast zamówionego Zmierzchu dostałem grę SAPER... :D Oj pracowała wtedy wyobraźnia... :) Candle popsuł całą zabawę... jak mogłeś :|
    jhusak @2014-04-01 00:52:11
    Cendal :D
    candle @2014-04-01 01:28:00
    zaraz popsul, ja chetnie zagram ;)
    ps. na obszarach No Lnei komentarze czesto ginely w niewyjasnionych okolicznosciach (tak, jest to przyzwolenie)
    Rozyk @2014-04-01 01:36:35
    Arati No Lnei i Arati Raea. Fajne anagramy na 1-go kwietnia!
    Pzdr
    Chakotay @2014-04-01 02:50:10
    Nieeeeee powinno sie tego zabronic i karac!!!!!
    Studiowalem jak swiezo wykopane starozytne texty,emocje jak przy polowaniu na pazdziernik,a na koniec brutalny powrot do matrixa,bo wszystko to gigantyczne jajca,no jakby oberwac z konskiego kopyta :(

    Ale,ale to jednak gotowa podstawa pod gre,moze ktos kiedys wcieli w czyn.
    W kazdym razie genialne.
    Czewior @2014-04-01 07:49:43
    Fantastycznie przygotowane - pierwsza rzecz jaką zrobiłem to wczytanie screenu do Fireworksa i liczenie kolorów - prześliczne to jest! Na głównym ekranie jest 7 wliczając tło i fioletową kamizelkę jednej postaci, więc pomyślałem sobie, że sprytnie to jest zrobione, ale powinno się dać i myślałem nad enginem :) Dopiero podczas czytania coś mi zaczęło nie kontaktować :) Ale rewelacja - jak nie jestem fanem strategii - w to bym zagrał :)
    xxl @2014-04-01 08:05:44
    tower defense... tak bym to widzial ;-)
    atarowiec @2014-04-01 08:12:56
    nareszcie gra pod xbiosa ;)
    Ender @2014-04-01 09:34:22
    A ruszy to na nierozbudowanym Atari? Ciekawy pomysł nie ma to tamto.
    vapros @2014-04-01 09:39:27
    Heh, uśmiałem się. Genialne.
    hejka @2014-04-01 10:13:03
    Czy można zgładzić orła maną ?
    Czewior @2014-04-01 10:18:29
    @hejka: nie ma magii. Chociaż ten artefakt Vexb w świetle tego wygląda podejrzanie. Starsi mawiają, że to jakoweś czary.

    "Za drobną opłatą bard umili Państwu podróż, nie wykonując już przeboju" :)
    Rastan @2014-04-01 10:30:14
    Zapowiada się świetna gra. ;)
    onom @2014-04-01 10:50:08
    Klimat jak w Druidzie (grafika). Bardzo fajne i sympatyczne wprowadzenie. Mam mieszane uczucia, gdyż to primaaprilisowe jajco w dwóch wariantach:
    1. Jajco polega na tym, że nie ma żadnej gry.
    2. Jajco polega na tym, że gra powstaje i będzie.
    Ech dlaczego to robicie... Każdy czekał na Zmierzch.
    P.S. Zaszczyconem wielce.
    nomo @2014-04-01 10:51:30
    Z wrażenia zapomniałem jak się podpisać.
    ble @2014-04-01 11:00:13
    Xeen. zapomniałeś dodać że to będzie multiplayer sieciowy ;)
    charliecherry @2014-04-01 11:06:14
    Tyle się naszukałem tej gry, a tu takie... jajco. Nie daruję :)
    xoen. @2014-04-01 11:16:27
    WOW, niesamowite!...by to było.
    jhusak @2014-04-01 12:01:59
    Jedno mnie zastanawia. Jean Reno (po polsku Jan, podobizna na graficzce) ma 94% wiedzy. A co będzie, jak dobije do 100%?
    Może będzie jak ten licznik w pandzie? http://www.autokrata.pl/wideo/tego-konst...
    xeen @2014-04-01 12:33:11
    Mam odpowiedź zza kulis. 100% wiedzy ma tylko jeden z NPC - Chi Ten - wyjątek o tyle, że Chi Ten nie jest Szamanem. Wiedzę na poziomie 90-100 mogą mieć tylko Szamani.
    Więcej się nie da - wtedy jest poziom mędrca - cokolwiek to znaczy. Zobaczymy .... Brzmi tajemniczo
    lotharek1977 @2014-04-01 12:38:49
    dales sie wkrecic..Candlasty zepsul cala zabawe...
    adv @2014-04-01 13:23:02
    @Xeen

    MISTRZOSTWO!
    Adam @2014-04-01 13:53:45
    @Czewior: W górnej części jest tylko 1 fioletowy player, reszta stanie się jasna, jeśli przeanalizujesz obrazek linia po linii.
    Czewior @2014-04-01 16:14:11
    @Adam: zdaję sobie z tego sprawę, gość w fioletach nic tu nie zmienia ("przypadkiem" jest szerokości sprite'a, więc ok ;) ), ale pomijając go zostaje 6 kolorów:
    1. tło - czarny
    2. niebieski
    3. kremowy
    4. jasnozielony
    5. ciemnozielony
    6. brąz

    Nie sprawdzałem w konkretnym przypadku czy w linii jest więcej niż 4 kolory (5 bo przecież mówimy pewnie o trybie znakowym) i wiem jak działa DLI, ale opieranie się na DLI w przypadku pola gry jest niewygodne, trzeba mieć jakąś elastyczność używania atrybutów :)

    Wiem że jako obrazek da się to wyświetlić na Atari, ale jaki mechanizm użyć aby takie pole sobie dowolnie przesuwać? No i żeby nie było to zbyt skomplikowane.
    Czewior @2014-04-01 16:16:05
    Suplement: haaaaaaa, widzę już czemu woda jest z przeplotem :) Ciemnozielony i niebieski nigdy nie są w jednej linii - sprytne :)
    adv @2014-04-01 21:33:08
    Nie wiem, czyją podobizną jest Jean Reno, ale myślę, że wiem, jaką podobiznę będzie mieć wojownik, bard Bujak Hukas:

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http:...
    Ender @2014-04-01 21:59:49
    Będzie wersja rozbudowana graficznie, wymagająca VBXE?
    anon @2014-04-01 22:15:39
    Sorry wielkie, ale pewna ksywa kojarzy mi się z busakiem. Mam nadzieje, ze adresat nie poczuje się obrazony.
    anon @2014-04-01 22:16:24
    Z bukasem;)
    Wolfen @2014-04-01 23:21:39
    ...pierwszy pierwszym... ale ja czekam az ktos zrobi te gre ;] zapowiedz zobowiazuje :)
    Xqqn @2014-04-01 23:36:05
    Konop by zrobił, gdyby wyzbył się lenistwa...
    xeen @2014-04-02 00:24:28
    już po pólnocy więc napiszę, że może to był żart polegający na tym, że to nie był żart ;)
    Adam @2014-04-02 01:30:30
    Ale nie przywiązujcie się za bardzo do tego obrazka. Udział z mojej strony to BYŁ żart.
    Tami @2014-04-02 01:44:15
    Żart z tych co uwierzyli, że to był żart...
    wieczór @2014-04-02 04:34:05
    @Adam: czemu nie, to jest jak najbardziej do wykorzystania, grafika swietna a pomysl na dodatkowy kolor na wode prosty i skuteczny. Ja bym tak to widzial. Tylko moze by tak RTS... Strategii turowych jest od groma, sa nudne :) (no chyba, ze Heroes ;) )
    Adam @2014-04-02 08:21:47
    @wieczór: jeszcze nie wiem, co się z tego wykluje :)
    Fosk @2014-04-02 11:30:59
    11/10
    tatqoo @2014-04-02 13:04:21
    Świetny tekst! Rewelacja!
    the fender @2014-04-02 13:57:19
    No dobra, mamy 2 kwietnia i nikt oficjalnie nie napisał, że to żart.
    Czyżby .... ? ;)
    adv @2014-04-02 14:21:49
    @the fender A co, chciałbyś zagrać Ethem Darfenem ? ;)
    xeen @2014-04-02 14:21:56
    "....
    Czyżby to żart, czyżby
    Czy w żarcie prawda gwiżdzy
    ..."

    Ze śpiewnika barda fhe tendera
    Adam @2014-04-02 16:44:08
    raczej Teda Hefnera
    the fender @2014-04-02 20:52:11
    "Czyż nie jest rzeczą piękną
    stąpać twardo, a nie - miękko ?
    Czyż oczyma duszy własnej
    widzieć prawdę, a nie fraszkę?"

    z cyklu "Złote myśli na każdą okazję", napisał adv'adamer neex
    alex @2014-04-02 21:19:02
    No to panowie, do roboty! Pisać :)
    atarowiec @2014-04-03 08:32:57
    Mam nadzieję że w końcu XBIOS pokaże co potrafi !
    Robert @2014-04-03 08:47:25
    Czekamy, czekamy ...
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    Zrób sobie sam interfejs IDE! (29)
    ostatni: 11-07-2020 15:45, MADRAFi
    Lista chętnych na cartridge Actio... (88)
    ostatni: 11-07-2020 12:30, George
    Gry, które chciałbyś żeby powstał... (326)
    ostatni: 11-07-2020 09:39, odislaw
    Drukarka Atari 1029 (16)
    ostatni: 11-07-2020 08:13, mrroman
    LDW 2000 Game Loader (2)
    ostatni: 11-07-2020 03:47, pirx
    #FujiNet - karta sieciowa SIO dla... (205)
    ostatni: 11-07-2020 03:31, Thomas Cherryhomes
    Problemy z Atari 1050 (18)
    ostatni: 10-07-2020 20:05, Jacques
    Nowy program o tematyce Atari i n... (25)
    ostatni: 10-07-2020 19:35, XaVeR
    Ciekawostki (4699)
    ostatni: 10-07-2020 01:13, Dracon
    Slot (plastik) na carty w Atari 8... (6)
    ostatni: 10-07-2020 00:23, sun
    ??? AnalogJoy jako paddles pod em... (2)
    ostatni: 09-07-2020 23:09, 0xF
    Basic. Jak zapisać program. (5)
    ostatni: 09-07-2020 22:17, mgr_inz_rafal
    Warsztaty Action! - robimy action... (488)
    ostatni: 09-07-2020 21:49, George
    Montaż Turbo Blizzard w magnetofo... (7)
    ostatni: 09-07-2020 17:47, pustak
    My POKEY note table (14)
    ostatni: 09-07-2020 14:14, Synthpopalooza

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2170
    Ostatnio zarejestrowany: Tygrysek
    Postów ostatniej doby: 11

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    nasze spotkania online tutaj, zapraszamy do naszego kanału zoom:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (13)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    Wolfgang Burger i Grey (0)
    Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
    Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (23)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
    SIO2PC-USB napisał Larek (45)
    Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
    SIO2SD w CA12 napisał Urborg (11)
    Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
    Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
    Joystick do Atari napisał Larek (54)
    Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
    Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
    Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
    Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
    Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
    Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
    Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
    Soczyste kolory napisał scalak (29)
    XEGS Box napisał Zaxon (13)
    Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
    SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
    Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
    DarkMouse napisał Kaz (7)
    «« nowszestarsze »»