atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (22)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
Gra "Auf Wiedersehen Monty" w szczegółach z 2024-08-21 19:11 (9)
Wyniki letniej edycji Silly Venture 2024 z 2024-08-19 16:40 (11)
Trwa letnia edycja Silly Venture 2024 z 2024-08-17 11:09 (9)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-09-06
Liczba katalogów: 8394, liczba plików: 36742
Zmian katalogów: 10, zmian plików: 22

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2927 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Ridiculous Reality - wersja finalna
Dzisiaj została udostępniona wersja finalna Ridiculous Reality - gry, która zwyciężyła w tegorocznej edycji konkursu programistycznego klubu ABBUC (Atari Bit Byter User Club). Jako pierwsi mogli się cieszyć grą nabywcy kartridża na SillyVenture2012, a teraz gra jest do ściągnięcia dla wszystkich stąd


Przypomnę, że Ridiculous Reality to projekt słowacko-polski, funkcję lidera i programisty pełnił w nim Martin"MatoSimi" Simeček, za design gry i grafikę poziomów odpowiadał Adam Wachowski, muzykę napisał i zaprojektował poziomy Michał "stRing" Radecki, a autorem obrazków tytułowego i końcowego był Adam "Ooz" Powroźnik. RR jest połączeniem gry logicznej i zręcznościowej, inspirowanym grą Continuity. Gracz musi zebrać klucze i przejść przez drzwi do następnego poziomu, przy czym plansza gry składa się z ruchomych, przesuwanych pokoi, a przejście między nimi jest możliwe tylko przy dokładnym dopasowaniu sąsiadujących krawędzi.



Dotychczasowa wersja otrzymała dobre recenzje: w RGCD dostała 5/5 i oceniono ją wyżej niż Continuity. W najnowszym numerze (110) magazynu Retro Gamer gra uzyskała ocenę 92% i znaczek jakości "Retro Gamer Sizzler" przyznawany najciekawszym grom.

Zmiany w stosunku do wersji konkursowej są następujące:
  • na prośbę graczy MatoSimi wprowadził kody do przeskakiwania aktualnego poziomu; kody wpisuje się kombinacją klawiszy funkcyjnych z przytrzymanym klawiszem SHIFT, przy czym klawisze funkcyjne trzeba czasem wielokrotnie przyciskać i zwalniać, co bywa skomplikowane
  • rozszerzone zakończenie (m.in. dodatkowy mini-level)
  • nieco poprawiona grafika tła trzeciej fazy gry
  • możliwość wyłączenia muzyki (SELECT, ponowne włączenie START)
  • wsparcie dla systemu NTSC

    Gra będzie dostępna również na kartridżach, które zaprojektował i wykonał Jakub Husak - więcej szczegółów wkrótce.

    2012-12-15 19:59 by "Adam"
    komentarzy: 26
  • michalmarek77 @2012-12-15 20:40:41
    Do dzis nie potrafie uwierzyc, ze taka gra powstala na 8-bit Atari.
    Szacun i mega wielkie dzieki za ta gre! Niestety, nie bylem na Silly a ostrzylem sobie zeby na carta z gra. Jest on jeszcze gdzies dostepny ?
    xeen @2012-12-15 20:57:19
    jeden z egzemplarzy będzie do wygrania w konkursie AOL. Zatem obserwuj :)
    secon @2012-12-15 21:22:49
    gra mnie na maksa zaskoczyla inowacyjnością, jest super świeża, ciekawa inspirująca. Muzyczki świetne. Dzwięki podobne do Ninja Commando :)
    trophy242 @2012-12-15 21:24:42
    A ja myślę, że właśnie dziwne jest to, że kiedyś tak mało porządnych gier tego typu powstawało. Owszem, ta jest wyjątkowo oryginalna, ale chodzi mi głównie o jakość wykonania. Uważam, że Atari 8-bit to komputer o ogromnych możliwościach, które wcale nie zostały wykorzystane do 1987 roku - może z drobnymi wyjątkami. Na tzw. "Zachodzie" powstawały tony taniego chłamu. Głównie w USA w czasach Atari/Warner - co poniekąd doprowadziło do krachu na rynku gier komputerowych i upadku Atari. Potem bywało różnie. Właściwie dopiero w latach 90-tych, zdolnym i porządnie przygotowanym w szkołach młodym ludziom z tzw. "bloku wschodniego", udało się pokazać na co stać ten komputer. I jeszcze jedna ważna uwaga - powstawało mniej gier pisanych przez jedną osobę, która ogarniała całość. Stąd, dzięki specjalizacjom, pojawiła się ciekawsza fabuła, lepsza grafika i muzyka oraz sprytne rozwiązania programistyczne. Pewnie nie bez znaczenia było też to, że do lat 90-tych pojawiły się bardziej zaawansowane programy narzędziowe oraz dodatkowa inspiracja w postaci Atari ST i Amigi. Taka moja luźna dygresja.

    A RR - niesamowicie fajnie pomyślana gra :D Tylko wcale mnie nie dziwi, że tak dobrze wygląda na Atari XL/XE. Tak właśnie powinno być w większości przypadków już dawno temu. Wyjątkowy jest tutaj przede wszystkim pomysł. A całość pięknie skomponowana.
    cpt. Misumaru Tenchi @2012-12-15 22:07:54
    quote:

    Uważam, że Atari 8-bit to komputer o ogromnych możliwościach, które wcale nie zostały wykorzystane do 1987 roku - może z drobnymi wyjątkami.


    I tu bym się zgodził w zupełności - przecież maluch naprawdę potrafi i mógłby mieć dużo więcej gier niczym nie ustępujących przykładowo tym produkcjom z C=64 które "reklamowałem" już przy różnych okazjach.
    adolfinio @2012-12-15 22:55:33
    Jestem Atarowcem. Podkreślam to żeby nie było wątpliwości. Gra mi się podoba i bardzo potrzeba nam tego typu gier.
    Ten mój wstęp ma związek z tym, że gra technicznie jest moim zdaniem poprawna, ale czegoś jej brakuje.
    Ktoś przede mną porównał ja z Ninja Commando. Niestety, wydaje mi się, że wizualnie jest słabsza od gdy Zepplina. Tyle że mamy rok 2012.
    To tyle. Mam nadzieję że nie zmiecie mnie fala krytyki.
    Mike @2012-12-15 22:56:55
    Ta gra jest genialna !
    gonzo @2012-12-15 23:03:33
    bardzo dobra gierka, kompletna pod każdym względem.
    na mojej liście top atari 8bit jest bardzo wysoko.

    atarka w dobrym tempie goni resztę świata :)
    trophy242 @2012-12-16 00:15:37
    No nie wiem... Ninja Commando moim zdaniem było mniej kolorowe. Powiedziałbym, że RR to Caverns of Khafka na miarę 2012.
    Bartek @2012-12-16 00:34:32
    Panowie, chociaż w latach 90 byłem commodorowcem, a później szczęśliwym posiadaczem Amisi to gratuluję. Odpaliłem waszą grę pod emulatorem Atari na PSP i... wciągnęło mnie na maksa. Chylę czoła przed waszym kunsztem, talentem i przede wszystkim zapałem. Świetna gra (chociaż jej nie ukończyłem ;-))!
    adv @2012-12-16 13:39:49
    Moim zdaniem gra 2012 roku.
    secon @2012-12-16 19:02:26
    to ja wspomniałem o ninja commando ale w kwestji dzwięku, niektóre sa bardzo podobne klimatem do ninja commando.
    Caco @2012-12-16 19:57:12
    GRA ROKU 2012. To wszystko !
    Caco @2012-12-16 19:57:32
    GRA ROKU 2012. To wszystko !
    trophy242 @2012-12-16 21:46:23
    Gra roku 2012!
    jhusak @2012-12-17 00:17:04
    Jeśli ktoś jest zdecydowany - to proszę zamawiać :), bo się kończą :) (zagranica jest większa niż Polska, a Ameryka dopiero idzie spać ...)
    tdc @2012-12-17 03:56:02
    Fajna gierka, dziękujemy za nią chłopaki! ;) No i za udostępnienie jej do ściągnięcia.
    cpt. Misumaru Tenchi @2012-12-17 05:23:48
    Dołączam do powyższych podziękowań.
    sOnar @2012-12-17 11:31:04
    kurczaczek, ta gra jest świetna!
    at0mic @2012-12-17 18:26:39
    Pięknota! miodność niespotykana!
    trophy242 @2012-12-18 00:06:31
    Domo arigato!
    secon @2012-12-19 20:14:03
    Zamówiłem i potwierdziłem :)
    solo/ng @2012-12-20 13:47:34
    No, niespodziewalem sie gry na nasze xl/xe, tak swiezej, ze ogladajac czulem sie jakbym patrzyl na jakies Indie Game z 2012 ze Steama na PC. Pelen szaczunek!
    solo/ng @2012-12-20 13:49:01
    namowcie autorow aby dodali przycisk PAYPAL DONATE!:)
    Adam @2012-12-20 13:55:38
    Przecież na stronie MatoSimiego (link w artykule) jest Paypal Donate - po prawej stronie u dołu
    Atariteca @2013-01-13 18:46:42
    Just in case, you can find all the codes/key combinations for levels here:

    http://atariteca.blogspot.com/2012/12/pa...

    The trick is as follows: Keep pressed Shift and input the rest of the keystrokes, without any pause. Like Adam said, it´s a continuos flow -as if playing the piano.

    Tested in emulator and works fine.

    - Y -
    nickname
    e-mail / website (opcjonalnie)
    Aktualne tematy
    RMT hacking (243)
    ostatni: 28-09-2024 21:26, emkay
    Październikowy sztab warszawski (7)
    ostatni: 28-09-2024 21:02, Alex
    [S] TV Samsung LE23R81W (8)
    ostatni: 28-09-2024 20:59, Alex
    Nowe gry na Atari (225)
    ostatni: 28-09-2024 20:03, CharlieChaplin
    Najlepsze wybuchy w grach? (62)
    ostatni: 28-09-2024 17:11, Kaz
    Filterek do Blizzarda (66)
    ostatni: 28-09-2024 17:08, pirx
    Karin Mini Drive (34)
    ostatni: 28-09-2024 14:58, zaxon
    Ktoś ma dokumentację do "jajeczek"? (12)
    ostatni: 28-09-2024 09:20, Kaz
    Kod źródłowy Agent USA (5)
    ostatni: 27-09-2024 16:19, astrofor
    KWAS (341)
    ostatni: 26-09-2024 22:02, thewasp
    Główna strona "atarionline.pl" i ... (1)
    ostatni: 26-09-2024 19:12, jummaja
    Gry powodziowe (15)
    ostatni: 26-09-2024 14:33, bartgo
    Silly Venture 2024WE - 35th ATARI... (32)
    ostatni: 26-09-2024 12:34, greymsb
    Ciekawostki (5577)
    ostatni: 25-09-2024 21:27, pirx
    Adapter 90 stopni do kartridży do... (6)
    ostatni: 25-09-2024 20:39, marcowy

    Kategorie Forum Atarum

    Użytkowników: 2829
    Ostatnio zarejestrowany: MilanSK
    Postów ostatniej doby: 33

    Spotkania i zloty / Meetings & Parties

    Najbliższe imprezy
    link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

    KWAS

    Kalendarz AOL


    Społeczność/Community


    Rozmawiali
    Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
    Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
    Tomasz Dajczak i Kaz (22)
    Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
    Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
    F#READY i Dracon (22)
    Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
    KATOD i TDC (15)
    Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
    Romuald Bacza i Ramos (16)
    Śledzenie Amentesa i Larek (9)
    Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
    TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
    Rob Jaeger i Emu (53)
    Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
    Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
    Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
    Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
    Marek Bojarski i Kaz (0)
    Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
    «« nowszestarsze »»

    Stragan
    Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
    "mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
    Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
    Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
    Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (83)
    Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
    Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
    Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
    Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
    Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

    Użytki/Utils
    Sprzęt/Hardware

    Wynalazki
    Podwójna pamięć na cartridgu napisał Zenon (7)
    Zmiana barw i klawiszy napisał Kaczor (21)
    Odtwarzacz MP3 jako magnetofon Atari napisał Zaxon (22)
    ArTARI napisał Larek (10)
    SIO2SD 1010 napisał Lotharek (10)
    Atari 2600 w telewizorze napisał Kaz (9)
    Sam zrobiłem wtyczkę SIO napisał Szary (14)
    SIOki w praktyce napisał Sikor (12)
    Obudowy SIO2SD napisał Kaz (14)
    Moje SIO2SD napisał Rocky (8)
    Atari, LCD i tuner TV napisał Rocky (14)
    Atari Allacha napisał Nosty (14)
    Electron wymiata! napisał Kaz (7)
    Atari w joysticku napisał Kaz (13)
    «« nowszestarsze »»