atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Silly Venture 2k19 na pełnych obrotach! z 2019-08-22 00:16 (7)
Można zamawiać nową grę! z 2019-08-18 20:19 (78)
Gra w produkcji: Heartlight VBXE z 2019-08-15 15:41 (11)
Więcej w Bibliotece Atarowca z 2019-08-13 18:32 (13)
RetroBorsuk przedstawia: Space Fortress Omega z 2019-08-11 18:39 (19)
Nowa książka o Atari z 2019-08-10 08:14 (6)
Nowy opis gry podwodnej z 2019-08-08 13:42 (15)
Cartridge Ham-Pack z 2019-08-03 13:58 (39)
Nowe brzmienia Atari! z 2019-08-01 00:33 (21)
Aktualności scenowe z 2019-07-23 06:10 (12)
Lost Party - prace, wyniki z 2019-07-14 09:30 (86)
Aktualności scenowe z 2019-07-07 18:40 (18)
Nowy RECOIL z 2019-07-07 13:17 (2)
Remanent – gry z 2017 roku (2) z 2019-07-02 22:42 (10)
"Atari Fan" na Lost Party z 2019-06-27 13:52 (16)
Aktualności scenowe z 2019-06-11 21:51 (15)
Remanent – przegląd gier Petera J. Meyera z 2019-06-02 23:16 (56)
Atari Fan już jest! z 2019-05-10 21:20 (93)
Zrzutka na książkę o grach Atari z 2019-05-03 09:05 (75)
Retroimpreza w Sanoku z 2019-04-26 11:07 (8)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (17)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Gra Antic Picross II

„Piramida faraona Hey-Hoopsa to najważniejsze odkrycie archeologiczne ostatnich lat. Dr Jane Kowalsky jako pierwszej udało się pokonać najeżony pułapkami labirynt strzegący komnaty grobowej faraona. Zafascynowana nowymi, nieznanymi hieroglifami pani archeolog nawet nie zauważyła, kiedy kamienne bloki zablokowały jedyną drogę do wyjścia.
Kamienne drzwi posiadały wyryte cyfry – okazało się, że zawierają one zakodowany obrazek otwierający przejście do kolejnych komnat piramidy...”


Część z Was pewnie pamięta tę historię opowiedzianą na AtariOnline.pl w 2010 roku, kiedy to Tomasz „Tbxx” Boksa zaprogramował na Atari i opatrzył archeologiczną fabułą część pierwszą gry Antic Picross. Druga część premierę miała w czerwcu tego roku, w ramach 10. numeru magazynu PRO(C) Atari:


Przypomnijmy, że terminem picross określana jest popularna łamigłówka nazywana po polsku „obrazkiem logicznym”, „malowaniem liczbami” i „japońską krzyżówką” (patrz Wikipedia), w której na podstawie podpowiedzi umieszczonych w poziomie i pionie musimy zrekonstruować wygląd zakodowanego obrazka.


Rozgrywka obejmuje tutaj diagram rozmiaru 16x16, każde jego pole może być wypełnione albo puste. Zaczynamy od pustej planszy i wypełniamy (zamalowujemy) na niej odpowiednie pola, korzystając z liczbowych podpowiedzi. Kolejne liczby oznaczają długości ułożonych po sobie zamalowanych odcinków – pomiędzy nimi oczywiście musi być przerwa.

Łamigłówkę musimy rozwiązać w określonym czasie. Swoje typy umieszczamy na diagramie za pomocą ruchów dżojstika i przycisku FIRE. Zamalowanie niewłaściwego pola powoduje naliczenie kary i jest oznaczane na planszy krzyżykiem. Liczby w rzędzie, który gracz wypełnił w całości poprawnie, są oznaczane inwersją, dzięki czemu w trakcie gry od razu widzimy, które obszary zostały już rozpracowane.

Na koniec rundy prezentowany jest ułożony oryginalny obrazek, często już w postaci bardziej kolorowej:


A nagrodą po ułożeniu całej serii obrazków jest grafika końcowa, oddająca klimat miejsca, w którym toczy się fabuła gry.



W menu głównym dokonujemy ustawienia poziomu trudności


Jakie wrażenia z rozgrywki? Gra się dość dobrze, ale czas nas mocno goni i trzeba uważać, aby naciskać FIRE będąc tylko na właściwych polach, bo kary za błąd są dotkliwe. Czasem pomaga nam to, że nie mamy do czynienia z losowym układem pól, tylko z obrazkiem reprezentującym jakiś rozpoznawalny obiekt. Przy czym niektóre źródłowe obrazki (np. niedźwiedź jedzący z krzaka) są mało czytelne w dwóch kolorach. Przy innych z kolei łatwo sobie dopowiedzieć całość, szczególnie jeśli zauważy się patrząc na liczby, że dany obrazek ma oś symetrii.

Za drobną niedogodność muszę uznać brak automatycznej inwersji dla rzędów, które mają wpisane same zera i już od początku wiadomo, że w danej kolumnie / danym wierszu już nic nie pozostało do zrobienia. Jest to o tyle istotne, że z biegiem rozgrywki wyrabiamy sobie pewne automatyzmy, a wyróżnianie „ukończonych” rzędów pomaga w szybszym podejmowaniu decyzji. Tymczasem te zerowe kolumny i wiersze nigdy nie są odpowiednio oznaczane, co nieco myli gracza.

Zespół:
Projekt ponownie wsparł graficznie Kaz. A muzyka jest po prostu identyczna jak w 2010 roku.

• kod: Tomasz „Tbxx” Boksa,
• grafika: Krzysztof „KAZ” Ziembik, Tomasz „Tbxx” Boksa
• muzyka: Andrzej „Andy” Kidaj

Gra została przygotowana aż w czterech wersjach językowych (EN, DE, CZ, PL), możecie je wszystkie znaleźć tutaj (polską pobieramy stąd). Dodatkową atrakcją jest edytor nowych obrazków:



2016-09-15 23:52 by "Adam"
komentarzy: 5
MaW @2016-09-16 10:44:10
Oj, aż się prosi, by obrazek tytułowy w grze był podduszkowany w kolory jak te na okładce magazynu pro(c).
xeen @2016-09-16 10:55:01
dość przyjemna pozycja choć czasu dla mnie za mało.
czasem sobie coś tam ułożę :)
_tbxx @2016-09-16 13:07:36
@xeen - 25min, przy 30 karnych sekundach to nie jest tak mało;) gra jest zdecydowanie łatwiejsza od "Antic Picross"

Podczas scroll'a z historią, wciskamy '"c", a następnie fire - można poustawiać kolory po swojemu.
Axi0maT @2016-09-16 14:38:39
Fajna gierka... pochlonela mi kawalek czasu. Co prawda wiecej gralem w wersje na Game Boya ale na Atari gierka jest rownie dobra i godna polecenia.
wieczór @2016-09-17 10:36:54
Wciąga jak diabli :) Na najłatwiejszym (25/30) skończyłem szybko ale na 10/60 się męczę jeszcze :)
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
The Rescue Expedition (33)
ostatni: 22-08-2019 22:00, gorgh
Nieoryginalność w produkcjach sce... (13)
ostatni: 22-08-2019 19:23, TheFender
Kinoautomat (4)
ostatni: 22-08-2019 17:47, Kaz
BASIC - Starfield (34)
ostatni: 22-08-2019 17:28, QTZ
Gry w szachy na Atari (463)
ostatni: 22-08-2019 12:09, zbyti
Gry wykorzystujące VBXE (11)
ostatni: 22-08-2019 10:13, Rastan
JoySTick (12)
ostatni: 22-08-2019 08:56, Kaz
Warsztaty z twórczego programowan... (6)
ostatni: 22-08-2019 08:28, Kaz
Transmisja danych przez porty joy... (6)
ostatni: 22-08-2019 03:48, QTZ
loader z wbudowanym dekompresorem (6)
ostatni: 22-08-2019 00:51, pin
Motocross (LiteRally) (498)
ostatni: 21-08-2019 21:44, MADRAFi
Gry wymagające >128kB Ramu (24)
ostatni: 21-08-2019 18:25, xxl
MSTE problem (9)
ostatni: 21-08-2019 17:49, pilot69
Ciekawostki (4324)
ostatni: 21-08-2019 16:39, IRATA4
Gry - wyścigi (6)
ostatni: 21-08-2019 15:13, IRATA4

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2021
Ostatnio zarejestrowany: HF7ST
Postów ostatniej doby: 58

Społeczność/Community

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (4)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (10)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (14)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»