atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (13)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (22)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (13)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty"
Dosłownie dwa dni temu, na zoomie AtariOnline.pl spotkaliśmy się z autorami konwersji gry z Commodore 16 na Atari XL/XE Auf Wiedersehen Monty z 1987 roku: Markiem "Konopem" Konopką i Krzysztofem "Rastanem" Wróblem (muzyk Michał "Miker" Szpilowski był nieobecny). Rozmowa o procesie konwersji, wykorzystanych narzędziach, ograniczeniach i modyfikacjach trwa prawie trzy godzinki, ale naprawdę jest o czym podsłuchać:



A przy okazji, wspomniany na spotkaniu zapis rozmowy o poprzedniej konwersji "Monty On the Run", można obejrzeć tutaj:



A jeśli komuś mało, to może posłuchać też o "Rick Dangerous" na Atari XL/XE:



Ewentualnie o jednej z wielu produkcji demoscenowych Konopa i Rastana:



2024-08-23 20:56 by Kaz
komentarzy: 13
lxbfYeaa @2024-08-24 09:47:42
1
zbyti @2024-08-24 12:53:02
no czekam na upublicznienie Delty wraz z instrukcją, demo songami itd.

mi się wydaje, że Delta był wykorzystany tak, że w jakimś demie podczas ładowania z dysku (czego zazwyczaj w atari świecie się nie praktykuje) bo miał mały raster time. może nawet w tym demie co do sławnie nie poszło na jednym z party? już nie pamiętam dokładnie :P
Konop @2024-08-24 13:29:52
xxl wykorzystał player do Delty podczas ładowania jednej ze swoich gier.
zbyti @2024-08-24 13:39:42
@Konop myślałem, że chodzi o jedno z dem Arsantica... ale pewnie się mylę.

ogólnie dobra robota z tą Delatą (opinia laika oczywiście), próbowałem się tym trochę bawić parę lat temu bazująca na jakieś instrukcji MIkera.

tak, że czekam na release by popróbować oficjalne wydanie :)
Konop @2024-08-24 16:04:10
O wykorzystaniu Delty w demie Arsantica nic nie słyszałem.
Adam @2024-08-24 18:00:10
Tak, w "Deathchase XE" XXL-a pierwsza muzyczka została stworzona przez stRinga w Delcie i zaczyna się odtwarzać zanim gra jeszcze się załaduje.
zbyti @2024-08-24 22:39:11
"Monty on the run" przeszedłem bez oszukiwania 2x na A8 i 2x na C+4 - niezwykle frustrująca gra ;) na Auf Wiedersehen" chyba się nie porwę... ale uważam, że ta uboższa wersja (obu gier) jest lepsza od C64/ZX tam jest jakiś kompletny chaos...

jako fan Ricka (C64/Amiga) naprawdę nie mogę się doczekać wersji na A8 by przejść ją znów - powodzenia życzę w ukończeniu tego projektu!
crrn @2024-08-25 13:23:20
Słucham tej rozmowy. fajna jak zwykle - dzięki. ale żałuję bardzo że nie byłem bo byłbym w stanie powiedzieć dużo więcej o platformie C264 (+4,16,116). Aż się prosi filmik nakręcić ;)

@Kaz Polecam mój kanał i film o współczesnych grach na C+4. Ostatnio np wyszły takie gry jak Gianna Sistes, Prince of Persia czy Out run. Platforma odkrywana jest na nowo i powstaje masa dobrego softu.
Albo... zróbmy wspólnie materiał o C16/+4?
sim1 @2024-08-27 02:27:34
Tak juz gdzies myslalem...
Czy mozliwe by bylo podkolorowanie w podobny sposob np. Amaurote czy StarQuake? Albo Kult... Lub Tony'ego (wiem, wiem, monochrome, ale jednak). Czy ta technika byla za "trudna" na 1985-1987 rok? Chyba, ze wyjasnienie mi umknelo w video.
Rastan @2024-08-27 12:51:04
sim1: jeśli chodzi o StarQuake to robiliśmy kiedyś testy i dałoby się tę grę podkolorować, choć byłoby dużo pracy (512 komnat) i nie wiem czy to by się zmieściło w 64kB. Podobnie z innych grami 2D (Kult, pewnie też Tony). Amaurote, z racji tego, że jest 3D, może częściowo, ale nawet na ZX, który ma mapę kolorów, nie jest ta gra kolorowa.
Sama technika podkolorowania spritami nie jest "trudna". W 1985-1987 raczej nie było tooli do takiego kolorowania, a podejrzewam, że autorom nie chciałoby się tego ręcznie robić z uwagi na czas jaki by to zajmowało. Teraz możemy się z tym "pobawić".
Kaz @2024-08-27 13:17:43
crrn - też żałuję, że nie byłeś, mógłbyś sporo opowiedzieć o C16.
Twój kanał znam i też polecam. Filmiku o grach C+4 jeszcze nie widziałem, zarzuć link na forum, to inni też skorzystają.
Na materiał o C= się nie porwę, bo się totalnie nie znam, ale może koledzy wyżej, skoro już 2 gry przenieśli?
sim1 @2024-08-29 19:12:48
Rastan: Dzieki za odpowiedz. Gdzie mozna zobaczyc Wasze testy StarQuake (tak, pamietam, ze ma 512 komnat...)? Jak nie na 64k, to na 128, jak poprawione Amaurote.
No tak, mamy teraz troche wiecej (ehem, sprawa dyskusyjna;)) czasu.
Jak mozna sie z Toba /Wami skontaktowac?
Nie-zawodowy gracz @2024-08-29 22:45:56
A mnie takie gry leczą, pixel-perfect skakanie, pierwsza plansza masakrycznie trudna. BeDeSeMowcy zamiast zlitować się i skończyć wreszcie kultowego RICKa, to rozmieniają się na drobne... :(
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Problem Jasia cover (92)
ostatni: 10-10-2024 02:15, kamilos78
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (22)
ostatni: 09-10-2024 23:44, hawix
SID i POKEY (695)
ostatni: 09-10-2024 22:51, nogorg
Filterek do Blizzarda (99)
ostatni: 09-10-2024 22:47, jhusak
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (951)
ostatni: 09-10-2024 20:51, Kaz
Gra "TONY" (416)
ostatni: 09-10-2024 19:56, rafaldudek
Doom na lampce i nie tylko (9)
ostatni: 09-10-2024 16:25, Cyprian
MultiCLK Module for Atari 8-bit (15)
ostatni: 08-10-2024 20:03, mono
STe enhanced games (47)
ostatni: 08-10-2024 15:16, Konstantyn
[K] Monitor LCD S-Video (4)
ostatni: 08-10-2024 12:30, sun
Informacje o Graph2Font (G2F) (105)
ostatni: 08-10-2024 08:45, Vidol
ACC - Atari Cracov Conference 1993 (1)
ostatni: 08-10-2024 02:55, Kaz
Troche AMIGOWO.. ale prawie "ATAR... (37)
ostatni: 08-10-2024 00:26, rafaldudek
ADDA pliki (3)
ostatni: 07-10-2024 14:20, insert
Nowe gry na Atari (236)
ostatni: 07-10-2024 12:42, zbylu

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2834
Ostatnio zarejestrowany: CpjJwWHV
Postów ostatniej doby: 37

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (87)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»