atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
KWAS #19 w Łodzi z 2020-01-22 17:57 (12)
Zmiany, zmiany na AOL! z 2020-01-19 19:22 (43)
Perełki z szuflady: "Noddy" z 2020-01-18 23:38 (20)
Po KWAS-ie #18 z 2020-01-17 00:01 (21)
Zaprzyjaźniona strona o C64 z 2020-01-15 21:59 (25)
KazKompo 2019 wystartowało! z 2020-01-12 21:16 (84)
"Another Pong" uwolniony! z 2020-01-09 17:10 (16)
KWAS nr 18 w Warszawie z 2020-01-05 00:19 (24)
Życzenia i konkursowe przypomnienie z 2019-12-31 01:46 (56)
Historia pewnego talizmanu z 2019-12-28 19:51 (47)
"Weronika" po latach z 2019-12-27 16:42 (12)
Z wizytą w muzeum w Katowicach z 2019-12-26 12:04 (9)
Wesołych Świąt! z 2019-12-24 16:06 (17)
Najnowsze gry w Mad-Pascalu z 2019-12-22 23:01 (36)
"Oni migają..." z Darkiem Żołną z 2019-12-20 00:24 (34)
PostKWAS z 2019-12-16 18:19 (16)
Cartridge Weekend 3+ z 2019-12-15 23:22 (20)
O grze "Monty on the Run" z 2019-12-15 01:30 (39)
Wywiad z Klaudiuszem Dybowskim z 2019-12-11 22:38 (17)
Wznowienie produkcji RAM-CART z 2019-12-11 04:15 (57)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier

Opisy gier
Submarine Commander opisał Kaz (7)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (34)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (7)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (18)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (122)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Rick Dangerous - kolejne wieści
Zespół lubiący występować pod pseudonimem Ryszard Niebezpiecznoręki ujawnił kolejny filmik z postępów prac nad mocno wyczekiwaną konwersją Ricka Dangerousa (1989) na małe Atari.

Tym razem chłopaki chwalą się dokończeniem drugiego etapu. Pierwsza część filmiku pokazuje wersję „standardową”, a druga – jak gra będzie wyglądała na sprzęcie z kartą VBXE. Prezentuje się to wszystko oczywiście bardzo smakowicie (najlepiej oglądać w jakości HD):


Dla przypomnienia jeden z wcześniejszych filmików z pierwszego etapu gry:



Nie muszę chyba dodawać, że to jeden z mocnych kandydatów do miana gry roku. Wątek do dyskusji o Ricku na naszym forum znajdziecie tutaj.

2015-06-24 23:41 by "Adam"
komentarzy: 41
nosty @2015-06-25 01:21:12
shut up and take my money!!!
mono @2015-06-25 10:53:47
Gra wygląda niesamowicie. Co prawda nie zagrywałem się w Ricka na C=, ale myślę że chciałbym w nią pograć na Atari :) Oczekuję z niecierpliwością i trzymam kciuki za pomyślne ukończenie projektu.
@Nosty - może byś to wydał pod szyldem GR8?
tebe @2015-06-25 12:48:26
dopieszczona, dopikslowana, maniakalnie pedantyczna ;)
nosty @2015-06-25 13:24:50
@mono - jest z tym kilka problemów, min. taki, że klejenie pudełek pociąga mnie znacznie mniej niż kiedyś ;) Ale rozmawiałem z ekipą Ricka o ich planach i wiem, że są zainteresowani wydaniem na cartridgu. Więc mimo, że najprawdopodobniej nie będę wydawcą, to oczywiście chętnie pomogę jak tylko potrafię.
Xuio @2015-06-25 14:27:23
Kandydat do gry roku? Bezsprzecznie, tylko pytanie, ktorego? :)
IRATA4 @2015-06-25 15:18:08
Prezentuje się obłędnie .
piomet @2015-06-25 15:30:40
Masakra! Chylę się nisko nad twórcami i trzymam kciuki. To wydarzenie dekady dla mnie.
szeryf @2015-06-25 15:31:11
Jeszcze bardziej niż samą grę obejrzałbym odcinek na jej temat z cyklu "jak to jest zrobione" :)
piomet @2015-06-25 15:34:12
Tak jest szeryf i czekamy na dwojke😊
Atarka @2015-06-25 16:34:12
Szacun. Pytanie. Kiedy realnie całość, jeśli abbuc i tak odpada?
michalmarek77 @2015-06-25 17:23:06
Jasny, kurde bele, gwint. Ależ to jest cudnie zrobione! (nie żeby mnie to dziwiło biorąc pod uwagę jak perfekcyjnie robiony jest dziś atarowy soft)
Tenchi/Modern Crusaders @2015-06-25 17:34:19
Ano, co tu dużo gadać - jedna z kolejnych gier na poziomie, który powinien być standardem w przypadku komputerów 8-bitowych. Oby jak najwięcej takich.
Bunsen @2015-06-25 19:52:34
Ryszard Niebezpiecznoręki - impossible to read or speak for german and english speaking folks. Can we call you simply "Rick"? ;-) Looks great!
s2325 @2015-06-25 20:06:18
Rysiek Karkołomny
jhusak @2015-06-25 20:11:32
Old Shatterhand
Old Surehand
Rick Dangerhand
tdc @2015-06-25 20:15:38
Rewelacjaaaa ;)
adv @2015-06-25 21:15:36
@Adam Czy pierwszy z filmików jest na stock Atari XL, a drugi na VBXE, czy może odwrotnie ? (na odwrotność sugeruje komentarz do drugiego filmiku).

YT komentarze do drugiego filmiku są budujące. Polecam.
Adam @2015-06-25 22:17:34
@Bunsen
Like Jakub Husak wrote: "Ryszard Niebezpiecznoręki" may be translated as "Richard Dangerhand" like in Karl May books :)

@adv
Opis dotyczy najnowszego filmiku, który składa się z dwóch części: najpierw klasyczna wersja, potem VBXE (u dołu ekranu są napisy sygnalizujące, o którą wersję chodzi).
Natomiast wcześniej pojawiły się inne filmiki i wybrałem jeden z nich. Całość do obejrzenia na kanale YT Ryszarda N.
cavox @2015-06-25 22:28:46
Odyn1ec @2015-06-25 22:38:11
piękne
blasph @2015-06-25 23:16:03
elo!odyn1ec bedziesz gł ,wystawiasz cos??;)
larek @2015-06-25 23:19:51
Powstaje nam jedna z najbardziej dopracowanych gier na malucha. Tu nie ma się do czego przyczepić. Trzymam kciuki!

Z drugiej strony zaczynam żałować, że zespół tworzący Ricka nie wziął się za jakąś własną grę. Rick już jest... no, wiem - będziemy mieć "swojego" Ricka i nie będzie trzeba zazdrościć graczom z innych platform, ale jednak może lepiej byłoby, gdyby całą moc (a jak widać moc jest!) skierowano w powstanie czegoś, czego inni nie mają. Dobrym przykładem jest tu Yoomp! Niech inni się pocą, żeby gonić Atari... ;)

No, trochę sobie pomarudziłem i starczy :)
Czekam z niecierpliwością na Ricka!
Tenchi/Modern Crusaders @2015-06-25 23:51:42
Yoomp!? No wybacz Larku, ale w tym wypadku absolutnie nie ma za czym gonić - co komu po zaawansowanej graficznie grze, którą wyłącza się po kilku minutach i już nigdy do niej nie wraca? Doprawdy, są tony tytułów z ciekawszym i bardziej urozmaiconym gejmplejem.
larek @2015-06-26 00:08:53
A niby dlaczego mam wybaczyć? :P
Nie darzysz tej gry sympatią - ok, ale nie znaczy, że wszyscy tak robią. Jak przychodzę zmęczony z roboty (i jeśli mam chwilę, żeby włączyć kompa), to wierz mi, albo nie, ale nie mam ochoty przechodzić His Dark Majesty. W takich sytuacjach Yoomp! jest idealny - popykam sobie bez żadnych zobowiązań - trzy, cztery etapy i luz... Ewentualnie mogę jeszcze rozwalać jakichś kosmitów np. w Gorf-ie. Tak przez chwilę.
Tenchi/Modern Crusaders @2015-06-26 00:22:53
Teraz ty uwierz lub nie, ale zazdroszczę i nawet czasami trochę tęsknię za tymi czasami, gdy tego typu proste gierki potrafiły mnie wessać nawet na długie godziny. Niestety, apetyt rośnie w miarę jedzenia, a i bagaż doświadczeń też robi swoje, więc to se raczej ne vrati - I need something stronger, jak to śpiewał wokalista Apollo 440 na ich pierwszej płycie z 1994. A oszukiwanie się, że coś dalej mnie bawi, podczas gdy tak nie jest, chyba nie ma sensu.
cavox @2015-06-26 00:55:34
mam taką cichą nadzieję że wkrótce potem powstanie część druga :)

BTW. mam pytanie bo tak nie doczytałem a nie chce mi się ryć... W atarowej wersji Ricka bedą poziomy te z 16 czy 8 bit ?
Rastan @2015-06-26 09:20:37
Pierwotnie będą poziomy z 8-bit. W przyszłości zobaczymy ... :)
mrroman @2015-06-26 10:48:35
Czy dałoby się wyciągnąć z Ricka jakiś ogólny silnik gry? Słyszałem że są takie na ZX Spectrum. Dopisując do niego narzędzia (albo przystosowując swoje), mogłoby powstać jeszcze wiele pięknych gier na Atari.
xxl @2015-06-26 13:51:40
fejk. nie uwierze poki moje atari tego nie posmakuje.
cavox @2015-06-26 14:08:52
a nie można wypuścić jakiejś wersji preview ? 1 poziom bez menu itd :) pleeeess
s2325 @2015-06-26 14:11:19
I może nowe levele oparte na pierwszym ekranie z kulą.
nosty @2015-06-26 16:58:54
@mrroman - ale brak gier na Atari to nie jest kwestia silnika. Nie powiem, że napisanie takiego silnika jaki jest użyty w Ricku, to pikuś, bo o niczym co wyszło spod ręki Konopa nie da się tego powiedzieć ;) Nie powiem też, że silnik jest najmniej ważnym elementem gry.
Ale zasługą ekipy Edwarda nie jest to że mają najwydajniejszy silnik do animacji 2D na Atari. To co ich wyróżnia, to umiłowanie perfekcji i umiejętność wspólnej pracy nad jedną grą przez kilka lat.
Jeśli poprosisz Konopa to pewnie by Ci ten silnik udostępnił. Pewnie kilku innych koderów napisałoby bez problemu trochę gorszy silnik, który zamiast 7 skrzatów softwarowych animowałby powiedzmy 5. I co, jak Ci to napiszę to zrobisz grę klasy Ricka?
Najwięcej pracy przy grze wymaga design, levele, testy, wygładzanie...

No i w końcu: silnik z Ricka, to nie to samo co pełne SDK. Znam asembler, pisałem różne rzeczy, ale gdyby Konop sprezentował mi swój wypreparowany z Ricka silnik, to pewnie i tak nie umiałbym go skutecznie użyć ;)
tebe @2015-06-26 17:28:45
silniki duszków programowych dołączone są do paczki mads-a
as... @2015-06-26 21:58:21
Ja czekam na tę grę!!
Pabloz1974 @2015-06-27 08:10:19
Mniamuśne
adv @2015-06-27 22:10:19
Dałem się nabrać, że pierwszy trailer to Atari ST. Jak dla mnie te stonowane kolory nadają grze mroczny, ciekawy klimat.
adv @2015-06-27 22:11:32
Ps. Chodziło o pierwszy chronologicznie, czyli drugi filmik.
xoen. @2015-06-29 17:58:20
..miałem marudzić, że nie mam vbxe, ale przecież ja nie mam też Atari ;/...
Felice @2015-07-04 15:24:05
This looks rather good :) Can't wait to play it once it gets released !

Props to the team behind this work :)
Czarny_faraon @2015-07-04 23:34:43
Czy górny panel (punkty, naboje, liczba żyć) jest mozliwy do podkolorowania w wersji na oryginal atari czy tylko na vbxe?
Ryszard Niebezpiecznoręki @2015-07-06 22:51:55
@Czarny_faraon: tylko vbxe.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Gravity Worms (199)
ostatni: 26-01-2020 10:49, rosomak
Atari 130XE server www ;) (128)
ostatni: 26-01-2020 10:41, MADRAFi
Do administratora (1)
ostatni: 26-01-2020 09:00, xxl
KazKompo 2019 (39)
ostatni: 25-01-2020 23:43, falcon030
LiteDOS (131)
ostatni: 25-01-2020 23:43, pin
Jak zbudować i zaprogramować CART... (40)
ostatni: 25-01-2020 23:06, Kaz
Ciekawostki (4460)
ostatni: 25-01-2020 18:18, archieil
Nowa gra od gorgha (453)
ostatni: 25-01-2020 14:27, gorgh
RAD Player (3)
ostatni: 25-01-2020 11:08, mono
[S] Trochę gratów (15)
ostatni: 25-01-2020 09:56, drygol
Książka o polskim gamedevie i Ata... (76)
ostatni: 25-01-2020 03:36, Kaz
Zmiany / usprawnienia na AOL (200)
ostatni: 25-01-2020 02:54, Kaz
Książka "Gatunki cyfrowe" (5)
ostatni: 25-01-2020 02:40, Kaz
T-Shirty o tematyce scisle atarow... (10)
ostatni: 25-01-2020 02:38, Kaz
Poszukuję instrumentów do RMT (64)
ostatni: 24-01-2020 21:31, emkay

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2087
Ostatnio zarejestrowany: zak6
Postów ostatniej doby: 37

Społeczność/Community


Rozmawiali
F#READY i Dracon (21)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
Wywiad z Wojciechem Zientarą i Xeen (0)
Mateusz Stryjecki i Kaz (5)
Marcin Długosz i Kaz (16)
«« nowszestarsze »»

Najbliższe imprezy
Jeżeli znasz termin i miejsce jakiegoś zlotu albo spotkania milośników Atari to poinformuj nas. Tutaj możemy wstawić baner i link.

Stragan
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (6)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (19)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (51)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (22)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (33)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (11)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (3)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»