atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
Piszemy grę na... NES! z 2025-01-11 12:57 (7)
Będziemy testować "LCS" na Atari ST z 2025-01-09 01:44 (3)
Za chwilę Last Party 2025 z 2025-01-01 20:42 (21)
Szczęśliwego Nowego Roku 2025! z 2024-12-31 21:50 (3)
Wesołych Świąt 2024! z 2024-12-23 20:58 (17)
Trzecia "Mapa pamięci" z 2024-12-20 10:08 (12)
Historie z K.W.A.S. #35 z 2024-12-15 11:56 (4)
Time Wizard Deluxe Edition z 2024-12-13 11:42 (7)
Wyniki Silly Venture 2024 Winter Edition z 2024-12-09 21:04 (17)
Ruszyła edycja zimowa Silly Venture 2024 z 2024-12-06 08:48 (16)
Historia Robbo w J2ME (Java) z 2024-12-04 20:10 (6)
Spowiedź autora symulatora lotu z 2024-12-01 13:44 (10)
11-latek naprawia komputer szachowy z 2024-11-30 12:08 (8)
Tajemnice Atari 5200 (KWAS #35) z 2024-11-27 00:44 (10)
Spotkanie z autorem gry "F-16 Falcon Strike" z 2024-11-22 15:06 (3)
Jak Xorcerer zrobił grafikę do dema STE? z 2024-11-22 14:12 (6)
Pomagamy Atarowcowi! z 2024-11-20 15:02 (29)
Wyniki ATASCII Compo 2024 z 2024-11-10 20:06 (13)
Wyniki konkursu ABBUC 2024 z 2024-11-02 15:54 (19)
Konkurs na grafikę ATASCII 2024 - głosowanie z 2024-10-27 23:34 (14)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2025-05-09
Liczba katalogów: 8656, liczba plików: 38673
Zmian katalogów: 21, zmian plików: 42

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2987 MB

Katalog gier (konwencja TOSEC)
Aktualizacja: 2021-07-11

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (19)
Submarine Commander opisał Kaz (36)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (36)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (3)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (125)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Zapowiedź gry "Goldaktari"
"UFO Robot Grendizer" to japońska kreskówka i manga, które były popularne w drugiej połowie lat 70. Przede wszystkim w Japonii i krajach zachodnich, bo do nas ten popularny serial, a tym bardziej wydawnictwa papierowe, nie dotarły. Znaliśmy tylko "Załogę G", przerobiony już przez Amerykanów japoński serial "Kagaku ninja tai Gatchaman". Jak to bywa w tego typu bajkach, mamy do czynienia z dobrem i złem, które ze sobą walczą z użyciem kosmicznych, robocich i wszelkich innych broni. Tutaj złym jest król Vega, który chce rozszerzyć swoje imperium i swoją armią miażdzy między innymi planetę Fleed, z której zmyka ichni książe. Książe ten porywa super-robota armii króla i śmiga nim do naszego Układu Słonecznego, a konkretnie do Japonii i ląduje pod górą Fuji. Tutaj pod przykrywką przechowuje robota, aż sytuacja się pokomplikuje, Ziemia zostanie zaatakowana i trzeba będzie wyciągnąć super-sprzęt, żeby go użyć. Przy okazji oczywiście dowiemy się o wielu intrygach, wątkach miłosnych, etc.



W tym uniwersum zakochał się Francuz Eric Cubizolle (ksywa Titan), który wymyślił sobie, żeby zrobić grę "Goldorak", nawiązującą do serialu. W grze mamy historyjkę, ilustrowaną intrem, odwzorowaną również przez poziomy gry. Planeta Alcorak została zniszczona przez armię króla Vega. Misją głównego bohatera, kierowane przez gracza, jest dotarcie do czterech lokacji na planecie, gdzie znajdują się części urządzenia, które pozwoli pokonać króla.

Ma to być stosunkowo nieskomplikowany shoot'em up z przesuwem tła w pionie, pod tytułem "Grendizer", początkowo przeznaczony wyłącznie dla konsoli Amstrad GX4000 i komputerów Amstrad CPC. Eric przygotował grafikę, Pulsophonic muzykę, a Zis Quier zajął się programowaniem. Jednak po opublikowaniu projektu, elementów graficznych, muzyki, scenariusza, itd. - okazało się, że znalazły się osoby chętne do stworzenia tej gry również na innych platformach, poczynając od ZX Spectrum na Sega Mega Drive kończąc.

1) opis projektu
2) pliki projektu (Amstrad)

Zainteresowanie tematem wykazał też jeden z miłośników ośmiobitowego Atari, Jean-Marc Lebourg, który po wielu latach postanowił wrócić do programowania naszego komputerka. To jego pierwszy projekt tego typu, konwersja gry z Amstrada. W przenoszeniu grafiki i muzyki wsparli go David Lzd praz Testuro. Gra prawdopodobnie będzie miała nazwę Goldoraktari. Powstały już pewne elementy, jak część grafiki poziomów, trochę kodu, muzyka. Trzymamy kciuki, aby udało się prace dokończyć!

Jean-Marc opublikował krótkie wideo, pokazujące dolny panel, przesuw tła i postać bohatera:



Także muzyczki do gry są już gotowe. Warto podkreślić, że to konwersje autorstwa StaxX-a, a autorem oryginalnej muzyki w kreksówce jest Shunsuke Kikuchi:

Opening:



In-game 1:



In-game 2:



In-game 3:



In-game 4:



In-game 5:



In-game 6:



In-game 7:



In-game 8:



Noam:



Ending:




2023-11-08 02:14 by Kaz
komentarzy: 10
pancio @2023-11-08 07:17:19
Muza brzmi prześwietnie... jak nie POKEY! W czym się robi tak dopracowaną muzę? No nic nie fałszuje.. jestem w szoku!
Trachu @2023-11-08 10:06:32
W grze statek gracza wykorzystuje wszystkie 4 spritey. Ciekawe czy wrogowie tez sa na spriteach hardwareowych z multiplexem czy tez czysty software.
Mayonez @2023-11-08 10:26:10
Świetnie to wygląda i ciekawa muza. Nie mogę się doczekać, aż to uruchomię. Tego anime nie znałem. Aż sprawdziłem opening anime na YT, czy jest to ta sama melodia. Co ciekawe, styl muzyczny tych openingów był typowy dla anime tamtych czasów (patrz Generał Daimos). Na czym jest robiona ta muza na Atari? To teraz trzeba Dragon Ball zrobić...
MDW2 @2023-11-08 10:39:14
W przypadku gry w której leci się do góry zawsze chciałoby się mieć pionowy ekran żeby widzieć jak najdalej, mieć największe pole manewru. Skoro pionowy monitor jest niemożliwy to przynajmniej starałbym się żeby panel był z boku, a nie na dole. Wiem, że z technicznych względów panel na dole jest lepszy, są znacznie większe możliwości jeżeli chodzi o jego kolory. No więc jeżeli już koniecznie musi być na dole to powinien być bardzo niski. Taki dosłownie paseczek. Pole gry jest najważniejsze.

Ktoś powie, że w np. „River Raid” panel jest dosyć wysoki, a gra się idealnie. No niby tak ale tam zwykle pole gry i tak jest pionowe, bo ograniczają je brzegi rzeki.

A tak generalnie gra może być fajna (jeżeli ktoś lubi takie klasyczne mechaniki). Chociaż to wszystko będzie zależało od sterowania, przeciwników, mechaniki…
Kaz @2023-11-08 11:30:04
MDW2 - zgadzam się z tą pionowością tego typu shooterów. Z tego też powodu najlepiej prezentowały się nie na komputerach domowych, a maszynach arcade, które miały bardziej pionowy układ wyświetlaczy.

Mayonez - wydaje mi się, że muzyka jest robiona w RMT, zresztą można zapytać StaxXa, bo jesteśmy w kontakcie. Kluczem do lepszego brzmienia jest chyba jednak to, że autor odtwarzacza VUPlayer (VinsCool) używa innego kodu odtwarzającego (zmodyfikowany LZSS, a nie RMT). Więcej info, łącznie z linkami do software na GitHubie:

https://forums.atariage.com/topic/331822.../
emkay @2023-11-08 15:48:16
How do you plug the 3 Ataris together ?
1. for the engine
2. for the enemies
3. for the sound

?
blasph @2023-11-09 20:08:05
i to jest pokey ..prawie jak ST'ek :)
emkay @2023-11-11 23:15:27
Talking about a "conversion of the CPC version", the music could be using about 4 scanlines on the Atari...
15kHz clocking solves the timing for the scrolling plus enemy handling , and using one 16 Bit channel solves all musical needs ... ;)
But, the tunes over there , were using a lot ... if not too much ... resources , and deny the usage of POKEY timers....
PeBe @2023-11-12 17:54:45
Jakby zrobić iluzję pionowego ekranu, tj. włączyć tryb narrow (32 znaki/linię) to byłoby nawet nawet, a i czas dla procka większy :)

W kwestii pionowego ekranu w Atari, bodaj na ostatnich Retrospekcjach rozmawiałem z kimś nt. włączania takiego trybu w VBXE. To byłoby mega rozwiązanie. Ofcoz, organizacja ekranu byłaby liniowa.
Ciekawe, czy by się dało wprowadzić taką funkcjonalność do VBXE ? :)

Trzymam kciuki za grę - zapowiada się fajoska strzelanka z zajebiaszczą muzyką.
Atariteca @2024-01-05 21:35:49
Jakieś wieści na temat tego (pięknego) projektu?
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)

Aktualne tematy
Nowa gra "Luckyman" (36)
ostatni: 14-05-2025 13:27, Łukasz Labuda
Studio komputerowe The Marauder -... (170)
ostatni: 14-05-2025 11:40, pigula
Gry w GR 7. (42)
ostatni: 14-05-2025 11:14, seban
Grupa Zelax - reaktywacja (55)
ostatni: 13-05-2025 22:56, tebe
Silly Venture 2025SE - 25-lecie i... (41)
ostatni: 13-05-2025 07:30, solo/ng
Jerzy Zaskiewicz z Elbląga (45)
ostatni: 13-05-2025 00:38, Pet
RMT hacking (319)
ostatni: 12-05-2025 06:47, rosomak
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (1044)
ostatni: 11-05-2025 16:03, Kaz
Nurek z Wielkim Sercem - dokończo... (22)
ostatni: 10-05-2025 14:55, mgr_inz_rafal
LK Avalon, Roland Pantoła i inni (34)
ostatni: 09-05-2025 22:01, Kaz
Scenowe starocia (53)
ostatni: 09-05-2025 21:17, Kaz
Język LISP na Atari (8)
ostatni: 09-05-2025 19:13, gregor2
Jurassic Spark - dokończona gra z... (14)
ostatni: 09-05-2025 19:01, Mq
Studio komputerowe Ajasoft (Dąbro... (2)
ostatni: 09-05-2025 15:59, Kaz
Ciekawostki (5639)
ostatni: 09-05-2025 15:34, Kaz

Kategorie Forum Atarum

Administratorzy: Adam, Cyprian, Jhusak, Kaz
Użytkowników: 2920
Ostatnio zarejestrowany: ViHliQfYs
Postów ostatniej doby: 15

Spotkania i zloty/Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (14)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (16)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (181)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (68)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (35)
SIO2PC-USB napisał Larek (46)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (21)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»