atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
ATASCII Compo - 4. edycja z 2024-10-06 19:12 (13)
Gra "Dangerous City" uwolniona! z 2024-10-03 15:49 (22)
Miniaturowe Atari #2 z 2024-09-30 19:15 (13)
Wkrótce "Bubble Bobble" na Atari z 2024-09-27 10:34 (52)
Pokłosie KWAS #34 - Projektowanie cartów Atari z 2024-09-26 20:28 (9)
Nocne Retro Granie w Poznaniu z 2024-09-24 20:35 (1)
O kodowaniu efektów dema na Atari STE z 2024-09-22 15:58 (27)
Co nowego dla Atari Portfolio? z 2024-09-19 19:43 (0)
Najmniejsze Atari cz. II z 2024-09-17 21:07 (4)
Nadlatuje polski sokół! z 2024-09-12 18:44 (16)
Atarowskie maleństwo po raz piąty! z 2024-09-09 18:58 (2)
Pamiętniczek dinozaurowych koderów z 2024-09-05 14:01 (12)
"Mafia" - od zera do supergangstera z 2024-09-03 23:55 (20)
Wkrótce spotkania z 2024-09-02 20:38 (5)
Ankieta dla zainteresowanych efektami w demie z 2024-08-30 17:54 (22)
Autorzy o demie "The Coders' Guide to the Demoscene" z 2024-08-26 14:29 (35)
Przejście gry "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-26 14:23 (9)
Autorzy "Technical Difficulties" z 2024-08-25 16:58 (9)
Autorzy o "Auf Wiedersehen Monty" z 2024-08-23 20:56 (13)
Demo "The Coders' Guide to the Demoscene" w szczegółach z 2024-08-22 14:27 (4)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
Rescue On Fractalus opisał Kaz (18)
Stranded opisał Kaz (11)
Gunslinger opisał Dracon (5)
Space 1999 opisał Kaz (4)
Pięć Gówien Eepcha opisał Kaz (10)
Mózgprocesor opisał Kaz (31)
Bruce Lee opisał Kaz (31)
Amaurote opisał Kaz (29)
Jax Stardo In Starblade opisał Kaz (13)
The Dallas Quest opisał Kaz (4)
Hacker opisał Kaz (12)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2024-10-07
Liczba katalogów: 8477, liczba plików: 37049
Zmian katalogów: 66, zmian plików: 100

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 2933 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
RastaConverter – nowa wersja
Dla porządku przypomnijmy: RastaConverter, po raz pierwszy upubliczniony w 2012 roku, potrafi konwertować dowolne obrazki czy zdjęcia na pliki wykonywalne XEX, które wyświetlą te obrazki na małym Atari. A że wykorzystuje przy tym w zaawansowany sposób możliwości sprzętu (w tym m.in. zmiany kolorów w trakcie rysowania linii czy multiplikowanie sprzętowych „duszków”), dlatego też rezultaty osiągane za jego pomocą na naszym ulubionym ośmiobitowcu znacznie wykraczają ponad te uzyskiwane dzięki standardowym konwerterom grafiki.

Kilka dni temu autor programu Jakub „Ilmenit” Dębski ogłosił zakończenie prac nad ulepszoną wersją:

    Po prawie 11 latach z radością ogłaszam nowe oficjalne wydanie Rasta Converter – Beta 9, dostępne na GitHubie.

    Ta aktualizacja była możliwa dzięki niesamowitemu wkładowi naszej społeczności, w szczególności pomocy Sheddy'ego, który skutecznie przekonał mnie do wznowienia tego projektu.

    Nowa wersja zawiera wiele ulepszeń, w tym:
    • Naprawę błędu związanego ze zmianą położenia duszków, dzięki ciężkiej pracy Sheddy'ego i Phaerona.
    • Usunięcie zależności od biblioteki Allegro 4, zastąpionej przez nowocześniejszą wersję SDL2. Pozwoliło to na przygotowanie 64-bitowej wersji w celu poprawy wydajności i zwiększenia przestrzeni pamięci.
    • Zastosowanie kompilatora LLVM w celu zwiększenia szybkości i wydajności - dzięki Sheddy'emu.
    • Usunięcie limitu wątków dla parametru /threads, umożliwiając bardziej równoległe przetwarzanie.
    • Dodanie domyślnej funkcji automatycznego zapisywania, która zapisuje wyniki co 100 000 iteracji.
    • Ulepszone procesy kompilacji dla Linuksa, dzięki dmsc i polluksowi.
    • Zaktualizowany plik pomocy, dzięki uprzejmości snicklin99.

    Należy pamiętać, że kod tej wersji został znacznie przepisany, więc możliwe jest, że zostały wprowadzone pewne błędy. Jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy podczas korzystania z nowej wersji, daj znać, najlepiej zgłaszając błędy na GitHubie.


Tyle od Ilmenita, nic tylko spróbować samemu... Trzeba jednak pamiętać, że uzyskanie dobrego efektu wymaga najczęściej nie tylko długiego czasu wykonywania programu, ale i dobrej znajomości narzędzia.

Przypomnijmy, że w 2021 roku na naszym kanale o tym, jak używać RastaConvertera, opowiadał Krzysztof „Amarok” Piotrowski, warto obejrzeć ponad 2h poniższego materiału (notabene to chęć poznania tajników tego narzędzia była impulsem do powrotu Amaroka po latach do Atari):




Zachęcamy do publikowania swoich prób konwersji w tym wątku na naszym forum.

A o ile stosunkowo niewiele w ostatnim roku pojawiło się konwersji udostępnionych w naszym wątku, to na forum AtariAge można było ich zobaczyć znacznie więcej: odpowiedni wątek znajdziecie tutaj. Więc jako próbkę możliwości i potencjalną inspirację zaprezentuję poniżej wybór konwersji, które właśnie tam w ostatnich tygodniach publikował bardzo aktywny ostatnio Atari8man2004.

Przy każdym obrazku załączyłem odpowiedni plik XEX, który był efektem działania RastaConvertera (przy czym uwaga: tak naprawdę duża ich część była jeszcze generowana w wersji Beta 8 release 2, a nie Beta 9). W niektórych przypadkach są dwa pliki, drugi dodatkowo dla standardu NTSC.


Alien King


plik XEX + wersja NTSC


Alien Queen


plik XEX


Astronaut


plik XEX



Burger time


plik XEX



Butterfly Watercolor


plik XEX



Caterpillar


plik XEX



City Park 2


plik XEX



Cyber Citizen 2


plik XEX









Demon Seal


plik XEX



Ladybug (no dithering)


plik XEX



Night Owl


plik XEX



Pink Roses


plik XEX



Portal


plik XEX



Rainbow Bird


plik XEX + wersja NTSC









White Tiger Cub


plik XEX


2024-04-24 00:47 by "Adam"
komentarzy: 22
_rocky @2024-04-24 18:00:10
Przydałaby się wersja generująca grafiki pod Rapidusa.
Te same układy, a różnica jest bardzo duża..
Kaszalotofok @2024-04-24 19:50:03
Dużo rzeczy by się przydało. Może napisz, jak Ci się nudzi.
Pełnia czy nów? @2024-04-24 21:49:29
Lol, jak zawsze pełnia zlośliwosci
amarok @2024-04-24 22:47:07
Mówcie co chcecie, ale te ostanie konwersje Atari8man-a z AtariAge, które tutaj zostały zaprezentowane, robią niesamowite wrażenie.

Ja osobiście bardzo cieszę się z tego, że projekt został przywrócony do życia, bo łatwiej będzie wprowadzać ewentualne usprawnienia.
xbx @2024-04-25 11:05:04
Gdyby ktoś pod koniec lat 70. pokazał inżynierom Atari te grafiki, to by je zignorowali stwierdzając, że ich ktoś wkręca, albo zwyczajnie popadliby w obłęd.

Czy teoretycznie jeśli by wyłączyć jednego duszka z palety RastaCobverter, to możliwe byłoby dodanie jakiejś prostej animacji?
Wesoły duszek @2024-04-25 15:06:35
@xbx: teoretycznie tak, ale nie wiem czy praktycznie :).
_ilmenit_ @2024-04-25 15:38:19
@xbx - można wyłączać duszki w konkretnych liniach ekranu już teraz (aby dodać np. kursor graficzny dla gry point & click).
amarok @2024-04-25 16:16:23
Należy wziąć pod uwagę fakt, że w czasie rysowania linii wyświetlanego obrazu procesor zajęty jest ciągłym przestawianiem rejestrów graficznych. Dlatego trzeba zrezygnować z części linii obrazu u dołu i/lub góry, żeby odzyskać czas procesora na obsługę gry. Jest to jak najbardziej wykonalne.
Kaz @2024-04-25 17:14:53
Ilmenit - Atari8man2004 - niesamowita robota, brawo, efekt wyszedł swietnie!
fokaszalot @2024-04-25 17:20:31
Ciężko uwierzyć , że to małe Atari. Wow!

Ps. Nie wiedziałem, że mam tu alter ego
Fan @2024-04-25 19:06:27
Wygląda na to, że w tej chwili Atari XL/XE jest numerem 1 pod względem jakości grafiki wśród komputerów 8-mio bitowych.

Ilmenit - dziękuję, odwaliłeś kawał wspaniałej roboty.
xbx @2024-04-25 20:23:43
Jaki numer 1? Daj spokój. Przecież wiadomo, że to są grafiki z Amigi, a nie z Atari XL/XE.
Przestańcie robić z ludzi głupków.
Amiga @2024-04-25 20:41:28
Dementuję opinię, że to są grafiki ze mnie.
Uprzejmie donoszę, że nie mam z nimi nic wspólnego.
miker @2024-04-25 20:56:01
Dżakondebicz @2024-04-25 20:58:27
Światowa premiera grafik!
Amigowiec @2024-04-25 21:29:46
@xbx, @Amiga:

Amiga to takie lekko rozwinięte Atari 800 xl (przez didżeja minera w 2049r, tfu, w orwellowskim roku 1984). Tak więc wszystko się zgadza - tak czy owak to są grafiki z atariri nawet jesli z amigi.
Amiga @2024-04-25 22:35:35
@Amigowiec: wypraszam sobie nazywanie mnie "lekko rozwiniętą".
Jestem znacznie bardziej rozwinięta i takie obrazki nie są dla mnie problemem.
blasph @2024-04-26 06:32:39
drugi lejer w hires interlace i jest amiga Hamie ;)
Amiga @2024-04-26 09:23:51
Cóż, świat się zmienia, algorytmy się rozwijają a w ślad za nimi możliwości. Jednak jedna rzecz jest wciąż niezmienna.

Wzorzec pozostaje ten sam -> JA :)
tebe @2024-04-26 17:13:46
więcej ditheringu Panowie, więcej ditheringu :)
Tiger @2024-04-28 11:44:57
sporo trzeba się nagimnastykować, ale jak się już przygotuje odpowiedni pix, to efekt jest kosmiczny, dzięki Ilmenit
D0rk @2024-04-28 19:05:47
ht*ps://peterkaczorowski.eu/ jak do tego doszlo, nie wiem...
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Gra "TONY" (424)
ostatni: 10-10-2024 11:44, tebe
Motocross (LiteRally) (648)
ostatni: 10-10-2024 11:29, Kaz
Problem Jasia cover (93)
ostatni: 10-10-2024 09:37, Kaz
Grupa Pink Softhard (89)
ostatni: 10-10-2024 09:09, Kaz
Filterek do Blizzarda (100)
ostatni: 10-10-2024 08:35, adi
ACSI2STM / 1040 STE / TOS 1.06 - ... (22)
ostatni: 09-10-2024 23:44, hawix
SID i POKEY (695)
ostatni: 09-10-2024 22:51, nogorg
Zmiany w bazie gier, dem, użytków (951)
ostatni: 09-10-2024 20:51, Kaz
Doom na lampce i nie tylko (9)
ostatni: 09-10-2024 16:25, Cyprian
MultiCLK Module for Atari 8-bit (15)
ostatni: 08-10-2024 20:03, mono
STe enhanced games (47)
ostatni: 08-10-2024 15:16, Konstantyn
[K] Monitor LCD S-Video (4)
ostatni: 08-10-2024 12:30, sun
Informacje o Graph2Font (G2F) (105)
ostatni: 08-10-2024 08:45, Vidol
ACC - Atari Cracov Conference 1993 (1)
ostatni: 08-10-2024 02:55, Kaz
Troche AMIGOWO.. ale prawie "ATAR... (37)
ostatni: 08-10-2024 00:26, rafaldudek

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2834
Ostatnio zarejestrowany: CpjJwWHV
Postów ostatniej doby: 42

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Wywiad z Mariuszem Jaroszem i Kaz (13)
Wywiad Dracona z Mr. Bacardim i Kaz (15)
Tomasz Dajczak i Kaz (22)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (30)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (15)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (17)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (87)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (58)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (50)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (11)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (5)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (9)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»