atarionline.pl
atarionline.pl Atari
Login:
Hasło:
Zapamiętaj mnie
Translate to RSS RSS
8 bitów sztuki - raport i zaproszenie z 2022-01-22 12:47 (9)
"Word Up!" (Atari ST) z 2022-01-19 17:21 (10)
"Old Towers" (Atari ST) z 2022-01-18 13:39 (17)
Zapowiedź KWAS #26 w Tarnowie z 2022-01-17 11:09 (11)
Streaming z KWAS #25 z 2022-01-15 15:06 (20)
Wywiad z Pazurem z 2022-01-13 13:00 (5)
KWAS #25 w Warszawie z 2022-01-12 00:24 (18)
Spotkanie z człowiekiem z L.K. Avalon z 2022-01-06 16:56 (21)
(Prawie) wszystko o Uni-Joy z 2022-01-05 18:37 (2)
Światowa premiera gry "Zgred" z 2022-01-04 19:17 (14)
Kuba przegląda dyskietki #2 z 2022-01-03 01:13 (10)
Światowa premiera gry "Smok" z 2022-01-01 21:30 (9)
Koncert Husaka na przełom 2021/22 z 2021-12-31 21:48 (6)
Spotkanie ze stRingiem i Pazurem z 2021-12-30 12:17 (1)
Nowa gra ST/STE "Old Towers" z 2021-12-28 08:57 (28)
Sam naprawiam stację CA 2001 z 2021-12-27 10:58 (2)
Nowy, polski joystick z 2021-12-26 10:04 (14)
Bąbelkowy strzelacz z 2021-12-25 15:16 (14)
Wesołych Świąt! z 2021-12-24 01:14 (33)
Czekamy na relację z Tarnowa z 2021-12-23 08:47 (2)
«« nowszestarsze »»

Pomocnik/Helper
Gry/Games

Katalog gier (konwencja TOSEC)

Opisy gier
"Old Towers" (Atari ST) opisał Misza (17)
Submarine Commander opisał Kaz (11)
Frogs opisał Xeen (0)
Choplifter! opisał Urborg (0)
Joust opisał Urborg (16)
Commando opisał Urborg (35)
Mario Bros opisał Urborg (13)
Xenophobe opisał Urborg (35)
Robbo Forever opisał tbxx (16)
Kolony 2106 opisał tbxx (0)
Archon II: Adept opisał Urborg/TDC (9)
Spitfire Ace/Hellcat Ace opisał Farscape (8)
Wyspa opisał Kaz (9)
Archon opisał Urborg/TDC (16)
The Last Starfighter opisał TDC (30)
Dwie Wieże opisał Muffy (19)
Basil The Great Mouse Detective opisał Charlie Cherry (123)
Inny Świat opisał Charlie Cherry (17)
Inspektor opisał Charlie Cherry (19)
Grand Prix Simulator opisał Charlie Cherry (16)
«« nowszestarsze »»

Katalog gier (konwencja Kaz)
Aktualizacja: 2022-01-14
Liczba katalogów: 6130, liczba plików: 21824
Zmian katalogów: 18, zmian plików: 247

0-9 A B C D
E F G H I
J K L M N
O P Q R S
T U V W X
Y Z inne
zipCałość 1798 MB


Wewnętrzne/Internals



   Nowinki tworzone dzięki CuteNews
Program muzyczny "SFX-Tracker"
Paweł "PeBe" Banaś napisał:

Stworzony przeze mnie program muzyczny "SFX-Tracker", wykorzystujący autorski silnik o nazwie SFX-Engine, wraz z przykładowymi muzyczkami trzech autorów (Tatqoo, Miker, PeBe) w końcu trafił do naszego archiwum na AtariOnline.pl. Jego rozwój, moje wzloty i upadki przy pracy nad nim, można było śledzić w tym wątku na Forum Atarum oraz na spotkaniach zoomych. Ostatecznie powstał program użytkowy o (mam nadzieję!) intuicyjnym i czytelnym interfejsie, przypominający nieco obsługę z platform 16-bitowych. Pozwala szybko odnaleźć się w mnogości oferowanych opcji. Silnik wykorzystuje cztery kanały dźwiękowe, oparte o standardowy układ POKEY, jaki oferuje każdy komputer Atari XL/XE.



Dlaczego nowy program miałby zainteresować użytkowników, a konkretnie muzyków? Rozbudowane opcje związane z budowaniem dźwięków czynią go interesującym w swej klasie. Dużym plusem jest niewielki silnik, którego możliwości konfiguracyjne pozwalają dostosować go do potrzeb i wymagań programisty korzystającego z muzyki przygotowanej w "SFX-Tracker". Jego stosunkowo niewielki rozmiar, niespełna trzy strony pamięci, sprawia, że można go wcisnąć w prawie każdą „dziurę” w pamięci komputera.

Są też plusy ujemne. Nie ma możliwości łączenia kanałów w tryb 16-bitowy oraz brak jest obsługi filtrów, jakie oferuje układ POKEY. Jednak, takie było założenie programu, aby służył do tworzenia prostych melodii, z wykorzystaniem wszystkich czterech kanałów. Na szczęście nie umniejsza to jednak jego możliwościom, a odtwarzane melodie brzmią naturalnie i wyjątkowo efektownie. Ponadto nietypowe nazewnictwo użyte w programie, może wydać się nieco mylące w porównaniu z innymi programami tej grupy, jednak szybko się do niego można przyzwyczaić. Brak oficjalnego oprogramowania, pozwalającego na wykorzystanie tworzonych melodii też zalicza się do kategorii plusów ujemnych. Można jednak skontaktować się z autorem i poprosić go o dostarczenie oprogramowania, z którego on korzysta. :P

Prawdziwą wadą letalną jest to, że program z niewyjaśnionych, jak dotąd, przyczyn lubi się zawiesić, co może kogoś zniechęcić do korzystania z niego. Jak podkreśla jednak autor :P, nie jest to wada silnika muzycznego, ten będzie odtwarzał muzykę prawidłowo bez żadnych zwiech.




Przykładem wykorzystania "SFX-Trackera" jest powstająca gra „Kret”, do której muzykę napisał Piotr „Tatqoo” Świerszcz, a ponadto „mocno” przyłożył rękę do powstawania trackera. Jak już zostało to wyżej wspomniane, w archiwum razem z trackerem lądują utwory w formacie SMM, trzech autorów. Znajdują się one tutaj. Wszelkie informacje dotyczące programu, wraz z instrukcją, można znaleźć na profilu GitHub.com/SFX-Tracker. Program ma otwarty kod źródłowy i został napisany w języku MAD Pascal. Jest też nagrane spotkanie na zoomie, na którym opowiadałem o programie:



2021-12-16 10:08 by PeBe
komentarzy: 6
Kaz @2021-12-16 10:12:46
Dzięki PeBe za podsumowanie zalet i wad programu. A czy ten błąd mógłby Ci ktoś pomóc zidentyfikować? Czy to się wiesza w jakimś konkretnym miejscu?
gorgh @2021-12-16 11:40:04
:D
gorgh @2021-12-16 16:04:36
tak generalnie to program ma duży potencjał, jakby stworzyć do niego player to mógłby konkurować z RMT w pewnym zakresie, tylko ta cholerna zwieszka, moim zdaniem problem jest do zlokalizowania, jak każdy problem, najpierw trzeba sprawdzić stos
PeBe @2021-12-16 16:13:05
Najpierw to trzeba mieć wolna chwile, a w tej chwili chęci, by się tym zająć ;)
Player istnieje, tylko muszę go opublikować. Po drobnych przeróbkach, winien działać ten, co jest dostępny wraz z programem na GitHub (katalog SFX-Engine)
Ale, żeby nie było, że trzeba w tym grzebać, przygotuje wersję do prostego podlinkowania (tak, jak mam to zrobione w Krecie)
No i jeszcze jakiś tool do konwersji.
PeBe @2021-12-16 16:19:13
Co do zwiechy, jaką program zalicza... To najprawdopodobniej kwestia zarządzania pamięcią, jednak ciężko mi wychwycić w jakim momencie to zarządzanie się gubi. Kiedyś już prawie namierzyłem, ale... wolna chwilą przestała być wolna i uleciało.
Z pewnością, przyjże się temu kiedy bardziej dokładnie.
PeBe @2021-12-18 18:33:46
Jakby ktoś był zainteresowany użyciem SFX-Engine w swojej produkcji, zapraszam do kontaktu p[dot]banas[dot]pl[małpa]gmail[dot]com
Zapraszam również na GitHuba https://github.com/GSoftwareDevelopment/... , gdzie zamieściłem "player" oraz narzędzie do konwertowania plików SMM.
nickname
e-mail / website (opcjonalnie)
Aktualne tematy
Praca w Warszawie (doświadczeni p... (6)
ostatni: 22-01-2022 21:57, tdc
Edytor do Atari Basic na PC? (24)
ostatni: 22-01-2022 20:49, xorcerer
KWAS (243)
ostatni: 22-01-2022 18:27, Kaz
AVG Cart (19)
ostatni: 22-01-2022 15:20, pustak
Kopiowanie kaset Atari (19)
ostatni: 22-01-2022 13:34, pigula
ATARI 1050 + TURBO 5 sztuk ! (32)
ostatni: 22-01-2022 13:03, galtron
Lost Party 2022 (21)
ostatni: 22-01-2022 10:44, pabloz1974
RMT hacking (47)
ostatni: 22-01-2022 07:41, RTG
Książka o polskim gamedevie i Ata... (140)
ostatni: 21-01-2022 23:43, shanti77
Pad z funstation do Atari? (6)
ostatni: 21-01-2022 23:03, Peri Noid
Ciekawostki (5123)
ostatni: 21-01-2022 21:50, astrofor
Grupa Pink Softhard (40)
ostatni: 21-01-2022 19:35, Bca
Grafika Romka na Atari ST (17)
ostatni: 21-01-2022 14:26, xorcerer
Zmiany / usprawnienia na AOL (236)
ostatni: 21-01-2022 13:50, Santyago
Global Game Jam 2022 online (4)
ostatni: 21-01-2022 04:45, tdc

Kategorie Forum Atarum

Użytkowników: 2445
Ostatnio zarejestrowany: tksm
Postów ostatniej doby: 31

Spotkania i zloty / Meetings & Parties

Najbliższe imprezy
link do naszych spotkań online, zapraszamy do odwiedzenia kanału zoom również przez kod QR:

KWAS

Kalendarz AOL


Społeczność/Community


Rozmawiali
Tomasz Dajczak i Kaz (21)
Lech Bąk i "Świat Młodych" i Kaz (26)
Michał "Mike" Jaskuła i Kaz (6)
F#READY i Dracon (22)
Daniel „Arctus” Kowalski i Dracon (25)
KATOD i TDC (13)
Mariusz Wojcieszek i "Adam" (16)
Romuald Bacza i Ramos (16)
Śledzenie Amentesa i Larek (9)
Leszek Łuciów i Charlie Cherry (17)
TO JUŻ ZA TOBĄ: rozmowa z Bobem Pape i cpt. Misumaru Tenchi (39)
Rob Jaeger i Emu (53)
Jacek "Tabu" Grad i Dracon (0)
Alexander "Koma" Schön i Kaz (0)
Maciej Ślifirczyk i Charlie Cherry (0)
Jarek "Odyniec1" Wyszyński i Kaz (0)
Marek Bojarski i Kaz (0)
Olgierd Niemyjski i Ramos (0)
Wolfgang Burger i Grey (0)
Mariusz "Ramos" Rozwadowski i Xeen (0)
«« nowszestarsze »»

Stragan
Nowe, pojemniejsze RAM-Carty oferuje Kaz (21)
"mouSTer" czyli myszka ST oferuje Kaz (30)
Atari USBJoy Adapter oferuje Jakub Husak (0)
Programy: Kolony 2106 oferuje Kaz (7)
Sprzęt: rozszerzenia oferuje Lotharek (22)
Gadżety: naklejki, pocztówki oferuje Sikor (11)
Sprzęt: cartridge RAM-CART oferuje Zenon (7)
Miejsce na drobne ogłoszenia kupna/sprzedaży oferuje Kaz (57)
Sprzęt: interfejs SIO2IDE oferuje Piguła (0)
Sprzęt: interfejs SIO2SD oferuje Piguła (29)

Użytki/Utils
Sprzęt/Hardware

Wynalazki
Atari i Bluetooth napisał Kaz (34)
SIO2PC-USB napisał Larek (45)
Nowe SIO2SD napisał Larek (0)
SIO2SD w CA12 napisał Urborg (12)
Ratowanie ATMEL-ów napisał Yoohaas (12)
Projektowanie cartów napisał Zenon (12)
Joystick do Atari napisał Larek (54)
Tygrys Turbo napisał Kaz (9)
Testowałem "Simple Stereo" napisał Zaxon (4)
Rozszerzenie 1MB napisał Asal (20)
Joystick trzyprzyciskowy napisał Sikor (18)
Moje MyIDE oraz SIO2PC na USB napisał Zaxon (16)
Jak wykonać płytkę drukowaną? napisał Zaxon (26)
Rozszerzenie 576kB napisał Asal (36)
Soczyste kolory napisał scalak (29)
XEGS Box napisał Zaxon (13)
Atari w różnych rolach napisał Różyk (8)
SIO2IDE w pudełku napisał Kaz (5)
Atari steruje tokarką napisał Kaz (15)
DarkMouse napisał Kaz (7)
«« nowszestarsze »»